Hoe de eerste suikervrije dag is overleefd

Gister was het zover. Met volle moed begon ik gisteren met de eerste opdracht. Geen suiker voor een week. Dus dag broodje chocopasta voor ontbijt. Jou verruilen we voor een bakje yoghurt met cornflakes. Gelukkig eet ik vaker cornflakes dus daar struikelde ik niet over. Nadat ik mijn ontbijt op gegeten had was het tijd om naar het werk te gaan. Dus op de fiets naar het museumrestaurant. Eenmaal daar aangekomen ben ik helaas toch zonder er bij na te denken in de fout gegaan. Normaal drink ik als ik op mijn werk ben ’s morgens eerst een lekkere kop warme chocolademelk.  Dus zonder er bij na te denken zet ik de kop onder de chocomelk machine en druk op het knopje. Na de eerst slok genomen te hebben dringt toch opeens tot mij door dat ik het helemaal niet mag drinken. De chocomelk verdwijnt in de gootsteen. Dat betekende dus dat ik ook geen chocomelk meer mag drinken, geen fanta of 7up. Ik moest dus op zoek naar iets anders om te drinken, want zo dol ben ik niet op spa blauw. Gelukkig hadden we in het restaurant een grote voorraad Rivella en laat daar nou eens geen suiker in zitten. Yes! Dus de rest van de dag heb ik lekker Rivella gedronken. Verder liep het allemaal erg goed.  Als lunch een broodje kaas met komkommer en ’s avonds prei. Niets geen suiker aan. Toch had ik het gevoel dat de hele dag mijn maag vervelend aan het knorren was. Ik kan me nauwelijks voorstellen hoe het zal zijn om diabetes te zijn. Dat zou betekenen dat je gewoon niets met eten met suiker erin. Vandaag moet ik ook weer werken en gaan we er weer tegenaan. Geen foute chocomelk taferelen meer!

2 thoughts on “Hoe de eerste suikervrije dag is overleefd

  1. he jildou!

    is het mischien geen idee om deze suikervrije week te combineren met punt 47 van de lijst??
    namelijk een week geen zoetigheid.

    het is maar een ideetje

    groeten Wieger!

Wat denk jij ervan?

