Week 1: 6 likes and dislikes

De eerste ‘aflevering’ van de 25 weeks challenge: 6 likes and dislikes. Wat zijn de zeven dingen die ik leuk vind aan mijzelf en wat zijn de dingen die ik niet leuk vind aan mijzelf. We’re getting personal!

Oog foto. Week 1: 7 likes and dislikes

Wat ik wel leuk vind.

Eén: ogen.
Het mooiste aan mijzelf vind ik mijn ogen. Ze zijn erg blauw, passen goed bij mijn gezicht. Ze hebben eigenlijk de perfecte vorm en ik vind ze erg spreken. Ik heb dan wel wat mindere wimpers maar met een flinke lik mascara is dat ook weer opgelost.

Twee: oren
Ze zijn klein, niet flappig en schattig. Ja, ik vind mijn oren schattig. Ik draag ontzettend veel oorbellen dus mijn oren hebben wat te voorduren. Ik draag dan geen zware oorbellen, maar omdat ik kort haar heb vind ik het wel altijd leuk om oorbellen te dragen

Drie: voeten
Maat 38. De mooie schoenen passen en in gympen lijken mijn voeten geen maat 40.

Vier: haar
Het kan alles aan. Mijn haar is erg dik, van oorsprong donkerblond en was lang. Nu is het dus asblond en kort. Ik heb verschillende ‘haarstijlen’ geprobeerd. Toen ik acht was heb ik het voor het eerst super kort geknipt. Ter hoogte van mijn oren en dan achter opgeschoren. Dat heette heel hip een kippenkont. Vreselijk! Daarna groeide het snel weer aan. (nog een pluspunt: het groeit erg snel) Toen kwam er een tijd dat spontaan dacht, waarom ga ik mijn haar niet oranje verven? Dus met de kleur mouse in de aanslag werd mijn haar oranje. Gelukkig zijn alle foto’s in de tijd verbrand dus niemand hoeft ze ooit meer te zien.

11-03-2011
Eind 2005 heb ik mijn haar weer kort geknipt en in mei 2009 is de schaar er weer ingezet en sindsdien is het nog steeds kort, maar op 6 april dit jaar heb ik de stap genomen om het blond te verven. Ik wou het al heel lang en toen toch eindelijk de stap gezet. Ik ben er echt heel bij me en het blonderen deed ook totaal geen pijn. Je haar blonderen is namelijk zeer agressief. Als je een gevoelige hoofdhuid hebt kan dit dus heel erg veel pijn doen. Alsof er duizend kleine naaldjes in je hoofd worden gezet. Dit heeft mijn kapper verteld en hier had ik gelukkig geen last van. Het enige nadeel is dat mijn haar wat geel uitslaat, omdat ik heel erg donker van mijzelf ben en dan pakt het minder goed. Na vier maand blond te zijn, vind ik het eigenlijk wel tijd voor een nieuwe kleur en ik heb mijn zinnen gezet op rood.

Vijf: onderbenen
Wie vindt haar onderbenen nu leuk? Ik dus. Door het paardrijden en vele fietsen zijn ze strak, smal en gespierd.

Zes: vrolijkheid
Het zesde ding dat ik leuk vind aan mijzelf is mijn vrolijkheid. Ik vind het wat raar om te zeggen, maar ik ben altijd vrolijk. Oké, iedereen heeft wel eens een slechte dag en ik ook, maar dit komt niet tot nauwelijks voor. De lach die ik ’s morgens op mijn gezicht tover zit er ’s avonds nog steeds. Ik ben erg dankbaar voor het feit dat ik zo vrolijk en positief ben.

Wat ik niet leuk vind.

Eén: doorzettingsvermogen
Dit is mijn nummer één. Ik vind dit vreselijk. Bij het kleinste dingetje dat niet lukt, wil ik er al mee stoppen en mijn geduld is niets. Vechten voor iets dat ik graag wil, dat vind ik zo moeilijk. Ik denk bij voorbaat al dat ik iets niet kan en dan lukt het ook niet. Dit is iets waar ik al heel lang tegenaan loop en er ook last heb gehad tijdens mijn studie. Ik weet zelf niet zo goed wat ik hier tegen moet doen. Ik heb ten slotte met hard werken mijn propedeuse gehaald, ik kan het dus wel. Ik hoop dat dit toch iets beter wordt in de toekomst.

Twee: tanden
Vier woorden: scheef, ribbeltjes en een lichte verkleuring.

Drie: vergeetachtigheid
Ik heb een geheugen als een zeef. Als je aan mijn vraagt of ik de was wil ophangen terwijl ik met iets anders bezig ben, dan vergeet ik dat gewoon. Mijn korte termijn geheugen is denk ik niet zo goed, want mijn lange termijn geheugen is erg goed. Ik onthoud de meest onnuttige dingen van vroeger, maar iets dat ik MOET onthouden dat verdwijnt zo weer uit mijn hoofd.

Vier: handen
Eigenlijk ben ik niet heel ontevreden met mijn handen. Goed, mijn nagelriemen zijn broos, mijn nagels scheuren en breken om de haverklap, mijn nagels zijn klein vergeleken met mijn grote handen en doet mijn linkerhand vaak niet helemaal wat ik bedoel, ze zijn onmisbaar.

Vijf: de lengte van mijn rug vergelijken met mijn benen
Ik heb een lange rug en ja erg korte benen. Mijn lengte is 1.65 als ik geluk heb, maar mijn lichaam is niet in balans.  Ik ben dus al geen groot persoon en mijn benen zijn gewoon kort. Wat langere benen waren leuk geweest.

Zes: rommeligheid
Ik ben rommelig. Eigenlijk wel erg rommelig. De perfectionist en het schoomaakwonder die mijn horoscoop mij verteld dat ik ben … dat ben ik dus niet. Overal in huis liggen spullen van mij en ik ben dus ook altijd van alles kwijt. Dit is echt grote ergernis, gelukkig weet mijn moeder bijna alles waar ik mijn spullen heen gooi dus is het met haar hulp snel weer gevonden.

Dit waren mijn 12 punten. Natuurlijk zijn er wel dingen die ook niet leuk vind of juist wel, maar ik heb geprobeerd wat minder voor de handliggende dingen te ontdekken.  

Week 1 is voorbij. Op naar de volgende 24 weken!

One thought on “Week 1: 6 likes and dislikes

  1. Ik weet dat prachtige rode haar van je nog wel..

    en hoe goed dat ging bij de paard rijwedstrijd bij Trudie. =)

    Ik heb juist enorm veel plezier beleeft aan jou rode haar!

    Dat kippenkontje zal ik ook niet snel vergeten hoor.. 😉

Wat denk jij ervan?

