Nog honderd te gaan

Hoera, nummer 58 kunnen we afstrepen. Ik heb het een week zonder suiker uitgehouden. Maar zeker niet zonder slag of stoot, Wat dacht je van de chocomelk op mijn werk, de chilisaus of mayonaise bij het eten, het wekelijkse waterijsje op zondag en de zelfgemaakte cup cakes van Marije. Dit moest ik allemaal laten staan. Natuurlijk had ik wel verwacht dat de week niet zonder slag of stoot ging, maar dan pas besef je in hoeveel producten eigenlijk suiker wel niet zit! Helaas reageerde mijn lichaam niet zo goed op het suikergebrek. Maar komt dat nou echt door het te weinig suiker in mijn bloed. Als je weinig suiker in je bloed hebt krijg je een te laag suikergehalte. Dit kan duizeligheid veroorzaken, moeheid, lage bloeddruk, honger, rusteloosheid en een slechte concentratie. Oké, ik had geen last van duizeligheid of rusteloosheid. Een slechte concentratie heb ik in ieder geval al en ook heb ik een lage bloeddruk. Maar dingen waar ik wel last van kreeg was veel honger, heel veel dorst wat nauwelijks gestild kan worden en ik moest heel veel naar de wc. Mijn moeder kwam met de opmerking dat ik misschien geen vocht meer vasthield. In ieder geval heb ik dat ook weer eens meegemaakt en stukje bij beetje gaan we weer beginnen met suiker producten eten. Dat laat ik me geen twee keer zeggen. Ik heb mijn chocolademelk gemist, maar heb ook wel gezien dat een week zonder suiker echt geen kwaad kan.

Nummer acht wordt doorgestreept!

2 thoughts on “Nog honderd te gaan

Wat denk jij ervan?

