Hey, I saw you on my screen #1

Zesentwintig films, elk beginnend met een letter van het alfabet en vandaag ga ik jullie vertellen welke films ik gezien heb en welke ik nog moet zien. Ik heb afgelopen week drie films gezien en dat waren:
Waiting for Forever
Dit vond ik een prachtige film. Het is een heel uniek liefdesverhaal over Will en Emma die vroeger beste vriendjes waren, maar toen de ouders van Tom overleden is hun contact verwaterd. Voor Will is Emma nog steeds de belangrijkste persoon in zijn leven. Hij geloofd dat ze voor altijd bij elkaar horen, daarom gaat hij waar zij ook gaat. Will heeft geen huis, geen auto, geen werk en hij heeft eigenlijk de gehele film een pyama aan. Hij verdient zijn geld als ‘clown’ en als Will erachter komt dat Emma haar vader ziek is en zij terugkomt naar ouderlijk huis komen ze elkaar weer tegen. De film is eigenlijk best moeilijk uit te leggen, maar hij is heel bijzonder. Ik vind hem echt heel mooi, maar hij is wel erg apart want als je erover nadenkt is het best creepy dat overal waar Emma gaat Will haar volgt zonder dat Emma dat weet. Wat ik wel bijzonder vind is dat er geen kus wordt uitgewisseld in de film. Dat zie je niet zoveel meer in romantische films. Echt een aanrader!
IMDB cijfer: 6.1                     Jiildou’s cijfer: 8.4

 
The Switch
Deze film gaat over Kassie en Wally die beste vrienden zijn. Kassie wil graag kinderen, maar ze heeft geen man en gaat dus op zoek naar een zaaddonor. Tijdens een inseminatie feestje wordt Wally ongelofelijk dronken, want hij vind het helemaal niet leuk omdat hij verliefd is op Kassie en gooit ‘perongeluk’ het sperma van de donor door de gootsteen. Er zit dus maar één ding op om met zijn eigen sperma het bekertje te vullen. Wally weet de ochtend daarna helemaal niets meer en als Kassie zwanger blijkt te zijn verhuisd zij uit New York. Als Kassie zeven jaar later terug komt wonen in New York samen met haar kind Sebastian blijkt dat hij wel erg veel lijkt op Wally. Het is best een leuke film om op een natte zomerdag te kijken – laten we daar nu genoeg van hebben deze zomer- en best vermakelijk. Hij is natuurlijk wel wat onwerkelijk, want dat geheugenverlies van Wally is vind ik erg ongeloofwaardig.
IMDB cijfer: 5.9                   Jiildou cijfer: 7.0

Remember Me
Ik ben waarschijnlijk één van de weinige mensen die dit zegt, maar ik vond Remember Me waardeloos. Ik snap sowieso niet echt wat iedereen zo leuk vind aan Robert Pattinson. Oké hij was in deze film best leuk, maar niet fantastisch. De film duurde voor mijn gevoel echt heel lang en in het einde had ik echt zoiets van ‘huh’ waarom? Wat heeft dit einde in hemelsnaam met de film te maken? De film gaat over Tyler die het moeilijk heeft me de dood van zijn broer, hij ontmoet Ally, ze worden verliefd, dan komt Ally erachter dat ze eigenlijk gebruikt is en dan is het einde. De film is erg moeilijk om uit te leggen zonder de film te verklappen. Dus ben je nieuwsgierig, gewoon kijken. Maar ik vind het geen aanrader.
IMDB cijfer: 7.0                    Jiildou cijfer: 5.0

Nog drieentwintig films te gaan!

2 thoughts on “Hey, I saw you on my screen #1

  1. Ik had bij Remember Me echt de hele tijd het idee dat Edward uit Twilight meedeed. En niet Robert Pattinson als iemand anders. Erg irritant! ;p Maar hij is wel heeeel handsome! 😉 Jammer dat je al een film met de ‘W’ hebt, want Water for Elephants (ook met Robert P.) is ook wel bijzonder. Wel lang ook, maar opzich een mooi verhaal! En daar had ik minder dat ik naar Edward keek en meer naar de rol van Robert P in de film! -xoxo

Wat denk jij ervan?

