Happy Birthday to me!


Jarig en nu eindelijk achttien. Gister was het vijf september en dat betekende dat ik achttien werd. Een verjaardag die ik niet snel zal vergeten! Mijn verjaardag word/werd in drie dagen gevierd. Zondag 4 september, maandag 5 en zondag 11 september. De zondag en maandag heb ik natuurlijk al achter de rug als het vandaag dinsdag is dus ik ga jullie vandaag even vertellen hoe mijn verjaardag is verlopen en wat ik heb gekregen voor mijn verjaardag.

Op de zondag had ik mijn ‘familie’ verjaardag. Wij vieren onze verjaardag nooit met familie. Wel met mijn pake en beppe’s maar niet met mijn ooms en tantes. Dit hebben mijn ouders en ooms en tantes afgesproken. Na onze vijfde verjaardag kwamen we niet meer op elkaars verjaardag. Maar omdat ik achttien werd gister heb ik zondag toch mijn ooms, tantes, neefjes en nichtjes uitgenodigd en wat meestal een rustige verjaardag is werd dit een heerlijke drukke verjaardag. Ik en mijn moeder – vooral mijn moeder omdat ik zaterdag moest werken, en we niet alles zondagmorgen hebben gemaakt  – hebben heerlijke hapjes gemaakt en mijn verjaardag lekker buiten gevierd. Ik heb lekker gespeeld met mijn neefje van zes en hij was helemaal dol op ons hangbuikzwijntje en de paarden. Ik vond het superleuk dat ze allemaal toch langskwamen en ik wil ze daar op deze manier ook graag nog even voor bedanken 😉 Gister was dat mijn echte verjaardag en heb ik fijn thuis gevierd. Ik had de hele dag door sms’jes, facebook berichtjes en zelfs over hyves waren er nog mensen met felicitaties. Niets laat je meer jarig voelen dan sms, facebook en hyves 😉 Op de een of andere manier vind ik dat gewoon erg leuk. Op naar de cadeautjes:
Van mijn ouders kreeg ik een onverwachtse rijles. Heit –pap– had gebeld naar de rijschool en had tegen mij gezegd dat er op maandags geen plek meer was. Maar om half vijf vertelde ze mij doodleuk dat ik om vijf uur een rijles had. Ik was behoorlijk zenuwachtig en toen de man onze oprit op kwam rijden zag ik ook nog dat er iemand anders bij in de auto zat. Gelukkig hoefde hij niet te rijden en reed hij met de instructeur mee. De eerste les ging hartstikke goed. Het was echt een eerste les, een beetje sturen, schakelen en gewoon lekker oefenen. Toen stond opeens om zeven uur nog iemand voor de deur voor een rijles en heb vond ik echt niet leuk. Ik ga er geen woorden over vuil maken, maar het was potverdorrie mijn ‘eerste’ les. Dat had beter gekund!
   
Ik heb wat kleine cadeautjes gekregen, maar voornamelijk geld. Op de foto staat links een boekenbon waar ik heel blij mee ben, een Sex in the City parfum + deo die lekkerrrrrr ruikt, een mini toilettas van Paul Frank met vijf lippenbalsems, een body Butter van de Douglas en een ped egg. Dat is een grappig cadeautje die ik van Willeke en Marije heb gekregen. Wat verder niet op de foto staat is een ‘dienblad met heel veel spulletjes die misschien Jildou ooit wel eens gebruikt’ en een spaarpotje waar 6 euro aan kleingeld in zat.

Nu heb ik aankomende zondag mijn vrienden verjaardag en daarna hebben we het feesten weer gehad 🙂 Mijn verjaardag was echt ontzettend fijn. Ik ben blij mijn cadeautjes en op naar het rijbewijs!

Wat denk jij ervan?

