Eindelijk heb ik hem!


Gistermiddag mocht ik hem dan eigenlijk in ontvangst nemen. Mijn Propedeuse – dat blijkbaar wordt uitgesproken als propeduis – kon ik op school ophalen en er ging een heuse uitreiking vooraf. Mijn havo diplomering was ik zeker nog niet vergeten. Die was namelijk erg bijzonder. Bij mijn diplomering kreeg je namelijk een mapje met gala foto’s, je diploma en je cijferlijst. Ik werd netjes naar voren geroepen, maar toen ik uiteindelijk bij de docenten voor de tafel stond werd vrolijk gemeld dat mijn diploma niet in het mapje zat. Dat was even schrikken en zoiets kon ook alleen mij overkomen. Gelukkig had een klasgenootje in haar mapje twee diploma’s zitten. Die van mij en van haarzelf en kon ik met mijn eigen diploma naar huis, maar hoopte ik gisteren op een iets makkelijkere uitreiking. Gelukkig was er niets aan de hand en kon ik samen met vijf andere klasgenoten mijn eigen behaalde propedeuse eindelijk tekenen!
 


En met een cijferlijst die er heel wat netter uitziet dan die van de havo
Ik ben echt heel blij met mijn propedeuse en ik heb er keihard voor gewerkt tot het bittere einde. Hij nam behoorlijk wat stress met zich mee en aan het einde was ik superbang dat ik hem op vier punten na toch niet gehaald had. Ik ben één van de gelukkige van mijn klas maar wil al mijn oude klasgenootjes echt nog een hart onder de riem steken voor iedereen die hem dit jaar zeker gaat halen!! De weg is lang, maar als je het uiteindelijk mag tekenen heb je het toch wel weer mooi voor elkaar gekregen!

2 thoughts on “Eindelijk heb ik hem!

Wat denk jij ervan?

