I believe I can fly ( in a balloon)


O ja, ik heb ik een luchtballon gevaren en wat was dat fantastisch! Mijn vader is in maart vijftig geworden en hij heeft van ons een luchtballonvaart gekregen. Op 15 september was het dan eindelijk zover en gingen we de lucht in. Op tijd verjaardagscadeau toch? Het weer was superfijn en de sjaal + trui die ons werd aangeraden hebben we heel snel opgeborgen. We hebben gevlogen met Dijkstra en samen met mijn oom – mijn moeder heeft hoogtevrees dus die bleef fijn met beide benen op de grond staan – en heel toevallig de vader van ons vroegere oppaskindjes gingen wij vliegen. We vlogen over de TT baan, we konden Groningen, Assen en een heel klein beetje van Leeuwarden zien en het was echt heel mooi.


          Gevangenis

            Samen met Willeke boven in de lucht

          Sterke mannen die de ballon vullen


          Toen dachten we nog dat het winter was daarboven

         

          Best moeilijk. De grote ballon in een kleine zak stoppen.

          Met Marije in het bakje. Zat erg ongemakkelijk.

          Toen werden we gedoopt met gras en champagne. Die was lékker!

           Plus een Ballonvaart Certificaat. (Ja, dat is de fles champagne onder mijn arm)

Het was echt ontzettend leuk. We hebben ons huis van de bovenkant bekeken, eindelijk de tuin van de Penitentiare open inrichting Fleddervoort waar ik best wel benieuwd naar was, de gevangenissen van de bovenkant, we zijn over de snelweg gevlogen en van het uitzicht genoten. Die anderhalf uur vloog voorbij. Fantastisch verjaardagscadeau van Heit!

5 thoughts on “I believe I can fly ( in a balloon)

  1. hey Jildou,
    Je moeder had ondanks haar hoogtevrees ook best mee gekund hoor!
    Zelf heb ik ook last van hoogtevrees maar op 28 september ben ik ook in een luchtballon de lucht in geweest. Als je er in zit heb je nergens last van omdat je dan niet meer in contact staat met de grond.
    Groetjes Wieger

Wat denk jij ervan?

