I put my high heels on and suddenly everything is allright

Ik en mijn hoge hakken hebben een haat-liefde verhouding. Soms ben ik blij als we samen zijn en soms gooi ik met liefde mijn knellende martelwerktuigjes in een hoek van de kamer. Ik voel me vrouwelijker, eleganter en grotere. Zelfs als ik op tien centimeter loop te wiebelen. Ik hou van hoog, hoe hoger hoe beter! Oké, Lady Gaga hoog is dan misschien wel een beetje teveel van het goede, maar je snapt wat ik bedoel. Maar waarom willen we zo graag op hakken lopen? Waarom trekken we van jongs af aan alle schoenen met hak uit de schoenendozen in een schoenenwinkel en gaan we krijsend op de grond liggen als we onze zin niet krijgen. Wat wie wil er nu vrijwillig en soms met gevaar voor eigen leven pijn lijden? Is het omdat we groter willen zijn? Of omdat het zo lekker loopt? Het eerst half uur misschien, maar na een poosje dan voelen die hakken zo vrouwelijk niet meer. Een sprintje trekken voor de bus zit er niet in en maar niet te spreken over een winkeldag op hakken. Wie mooi wil zijn moet pijn lijden, zeggen we dan maar? Misschien lopen we op hakken, omdat we er een mooier postuur van krijgen. De benen lijken langer, je gaat rechterop lopen en je krijgt een dikkere bips. Want je weet het. Op hakken ben je Sexy as Hell! Als je in ieder geval netjes op kunt lopen, want het leren lopen op hakken gaat niet over één nacht ijs. Tip: neem platte schoenen op ijs. Hakken zijn geen aanrader! Er zijn zelfs ware how-to’s te vinden over hoe je nu het beste op de stiletto’s kunt rond paraderen. Het enige wat je nodig hebt zijn een paar goede (hoge) hakken en heel veel geduld. Ik durf mezelf best een ervaren hakkenloopster te noemen. Geen waggelpas á la Katrien Duck voor mij. Hoewel ik de met kinderkopjes gevulde straten aan mij voorbij laat gaan. Ik heb in Praag en Parijs met open mond staan kijken naar de dames die daar op naaldhakken door de straten liepen. Hier en daar een heuvel, een gat in de straat en een stoeprand op een plek waar die niet hoort te zitten. Het elegant lopen op welke ondergrond is niet voor iedereen weggelegd. Vaak kijk ik met pijn in mijn hart naar prachtige schoenen die een eigenaresse hebben die de schoenen niet recht kan houden of ze ligt alweer op haar kont. Doe het jezelf niet aan. Voor jezelf, maar denk ook aan je medemens als je daar weer eens tegenaan botst omdat je jezelf niet in balans kunt houden. Ik zou niet kunnen bedenken waarom we zo graag in hakken willen lopen. Het is pijnlijk, moeilijk om op te lopen en slecht voor ons lichaam. Dit vind ik persoonlijk wat dubbelzinnig, want rechtop lopen is toch juist goed voor je? Oké, je rug en voeten zijn vaak niet blij met de torenhoge hakken, maar zo train je toch mooi je kuiten en je spieractiviteit rond je bekken. Dit is onderzocht door uroloog Maria Cerruto. Volgens haar ontstaat er een spanning op je bekken tijdens het lopen op hakken. Hierdoor worden de spieren samen getrokken. Deze versterking van je spieren is niet alleen goed voor de ondersteuning van de organen rondom je bekken, maar ook voor je seksuele prestatie. Bijzonder toch? Het mysterie rond de hoge hak is dus nog steeds niet opgelost. Laat mij maar lekker de hak aandoen, omdat ik er groter door lijk. Maar na een lange dag hakken, ben ik blij dat mijn hakken de grond weer onder zich hebben en de voeten weer op adem kunnen komen. Aansterken voor de volgende dag hakken.

Wie mooi wil zijn moet pijn lijden!

Posted in Fun

Wat denk jij ervan?

