Etos nagelverharder extra sterk.

Mijn nagels zijn absoluut een ramp. Ze breken, ze scheuren en er zitten allemaal kleine scheurtjes in alsof de nagel in laagjes van elkaar afstript. Ik heb dit al een tijdje en waarschijnlijk komt dit toch door het werken. Ik werk met water, maar ook met schoenendozen, schoenen, rotzooi en ik werk in een droge lucht. Al met al kunnen mijn nagels hier niet zo goed tegen en nu ben ik het zat. Dus ik met mijn bijna lege portemonnee op naar de Etos. Hier vond ik deze nagelverharder.
Het is een beetje onduidelijk te zien hoe mijn nagel eruit zien, maar scherper kreeg ik hem niet. Zo zien mijn duimen er dus uit. Gelukkig heb ik deze kwaal alleen op mijn duimen, maar op mijn ringvinger nagels lijkt het alsof mijn nagellagen loslaten. Het ziet er dus allemaal erg lelijk uit en ik hoop dat dit middel mij kan helpen. Ik heb ook de basecoat van Etos en deze is erg fijn dus ik was ook benieuwd naar de nagelverharder. Volgens de verkoopmedewerkster helpt dit en ik ben nu net zes dagen de nagellak aan het gebruiken. Misschien is het mijn fantasie of wil ik graag dat het helpt, maar ik merk al verschil. De lijntjes zitten er nog steeds, maar de nagels voelen gewoon beter. En dat al na zes dagen.

Het flesje is lekker basic en hoewel de nagellak er troebel uitziet in het flesje geeft het geen kleur. Het laat een mooi glanzend doorzichtig laagje achter en droogt heel erg snel. Kijk daar worden we nu blij van. Helaas blijft het toch ruiken naar nagellak, dat is dan weer een minpuntje. Maar hoe gebruik je een nagelverharder eigenlijk? Het is de bedoeling dat je het twee week intensief gebruikt. De eerste dag één laagje, dag twee een extra laagje en de derde dag moet je het er weer afhalen met nagellakremover en weer een laagje aanbrengen. En dat voor twee week lang. Als het goed is heb je er dan glanzende sterke en lange nagels van overgehouden. Daar wacht ik dus nu met smart op. Let op: er zit in deze nagelverharder (en meerdere) formaldehyde. Dit zit ook in nagellakken en zorgt ervoor dat de nagellak glanst en goed hard wordt.  Het kan irritaties geven van de slijmvliezen, ogen en huidirritatie. Daarom is het belangrijk dat je je nagelriemen goed beschermt met een vette crème bijvoorbeeld Lemony Flutter van Lush.

De nagelverharder is verkrijgbaar bij de Etos en kost €3,50. Je hebt natuurlijk ook veel meer nagelverharders van bijvoorbeeld Heromé of Trind. Je kunt de nagelverharder ook gebruiken als base-coat of blanke nagellak. De lak blijft wel erg goed zitten. Als ik een dag in de afwas heb gestaan en de avond daarvoor mijn nagels perfect gelakt heb blijft er nooit wat van over. Nu zat het er nog helemaal perfect op. Kijk, zo hoort het ook.

Nu maar hopen dat ik over twee week me niet meer hoef te verstoppen voor mijn nagels.

One thought on “Etos nagelverharder extra sterk.

  1. Je bent altijd welkom om mijn Women on a Mission te volgen. Alles om mooie, sterke nagels te krijgen 😉
    ’t Is een aparte categorie of je kan het zoeken op mijn blog!

    Maar in ieder geval veel succes!

Wat denk jij ervan?

