Heb jij een smartphone? Nee, ik heb een leven.

Jawel, deze zin heb ik echt een keer gehoord. Ik ga nu niet vertellen hoe geweldig het is om een smartphone te hebben. Nee, ik ga jullie vertellen hoe geweldig het is om geen smartphone te hebben!

Want waarom zouden we elk moment van de dag bereikbaar willen zijn? Niemand houd ervan om de facebook updates van je zusje te volgen. Wie heeft nu behoefte aan die apps en handige herinneringen? Ik niet hoor. We krijgen toch allemaal veel liever een hoge telefoonrekening door teveel te sms’en dan gebruik te maken van WhatsApp. En wat is er nu handig aan al die apps? Instagram: koop een oude camera. Facebook of twitter: zeul gewoon je laptop overal mee naar toe. Niet alleen veel makkelijker, want hoef je niet zo te klooien op z’n minischerm. Je traint ook meteen je armspieren door de extra kilo’s die je meeneemt. Twee vliegen in één klap! Buienradar: niets is zo verfrissend als een regenbui om je hoofd. Dat maakt die maandagmorgen toch nog veel mooier? Appie: het voelt toch veel lekkerder om in de winkel te staan, te bedenken dat je je boodschappenlijstje bent vergeten en dan met alles thuiskomen wat je absoluut niet nodig hebt. Dat zijn de momenten waar ik van geniet. Op de bus wachten en alle sms’jes van het afgelopen jaar nog een keer lezen in plaats van twitteren. Lekkere warme handen houden in plaatst van je vingers eraf laten vriezen, omdat je je telefoon moet bedienen. Door een foutje van [reismiddel zelf in te vullen bijv. NS, Connection of QBUZZ]  heb je niet door dat je vertraging hebt en sta je dus op het verkeerde perron te wachten. Dit kun je natuurlijk snel op je smart Phone checken, maar we staan toch allemaal veel liever op perron ons af te vragen waar de trein blijft, erachter komen dat we op het verkeerde perron staan, rennen naar het andere perron, bedenken waarom we vanmorgen 10cm hakken aan hebben gedaan, keihard tegen een conducteur botsen en helaas net de trein niet gehaald hebben. Mailtjes onderweg checken. Kom op nou, iedereen houd toch van een propvolle inbox na een vermoeiende dag werken?

Jawel, het leven zonder een smartphone is helemaal niet vervelend. Hoe kom je erbij. Ik vermaak me prima …

Dit verhaal komt van een meisje dat kwijlt bij een iPhone en niet kan wachten tot haar abonnement is afgelopen in augustus zodat ze eindelijk haar baby in haar armen kan sluiten!

Posted in Fun

3 thoughts on “Heb jij een smartphone? Nee, ik heb een leven.

  1. Ik heb er resoluut voor gekozen om ook geen smartphone aan te schaffen toen ik een nieuwe gsm nodig had. Uiteraard, eenmaal je het hebt, kan je dat ding niet meer missen maar voor mij hoeft het niet. Ik vind het zelfs belachelijk. Een gsm met Wifi kan ook meer dan genoeg 🙂

  2. Ik heb geen smartphone, maar wel een mobiel met internet. Tja, het kan handig zijn, vooral omdat ik veel met het openbaar vervoer reis. Maar zou ik zonder kunnen? Ja, ik ga er eigenlijk alleen op het internet als ik me verveel 😛

Wat denk jij ervan?

