Het bureaublad

Ergens op het net vond ik een ‘tag’ waar je liet zien hoe je bureaublad eruit zag. Nu zie je hem eigenlijk nergens meer, maar dat maakt hem er niet minder leuk op. Ik ben als persoon erg nieuwsgierig en wil altijd graag snuffelen in spulletjes van andere mensen. Een kijkje nemen op een bureaublad is daar één van.  Ik heb overigens een Dell Inspirion M301Z. Ik vind hem perfect. Hij heeft een 14,3 inch scherm en is lekker licht. Ik wou heel graag een Macbook, maar doordat dit iets teveel boven mijn budget lag is de Dell een goede twee plek waard. Het enige wat ik soms mis is een cd/dvd drive.

Goed, wat vind je allemaal op mijn bureaublad?
Prullenbak – deze spreekt voor zich lijkt me. Wat ik grappig vind is, als de prullenbak leeg is dan is de prullenbak op je bureaublad ook leuk.

Internet Explorer – kan niet zonder. Heb op een oude computer ook een tijdje met Chrome gewerkt. Deze gaat wel iets sneller dus misschien moet ik maar eens overstappen.

Word – spreekt voor zich. Veel gebruikt toen ik nog op school zat. Nu gebruik ik hem vooral voor zijn spellingscontrole.

Tweetdeck – wat een handig programma is dit. Eerst vond ik het wat ingewikkeld en nu werkt het niet meer zoals het hoort, maar dit is zo veel makkelijker dan twitter online. Mijn facebook en tweets komen gewoon tegelijk binnen en je kunt ook heel gemakkelijk je mentions zien.

Windows Live Mail – goed, je krijgt eerst als je een nieuwe computer koopt Outlook voor een maand gratis. Harstikke handig, maar daarna moet je er voor betalen. Daar was ik dus niet zo fan van en omdat ik drie (!) e-mailadressen heb ik het via hotmail.com gewoon niet zo heel handig. Via een klasgenootje kwam ik hierop uit – wat eigenlijk gewoon op mijn laptop stond – en ik vind het ontzettend handig! Je krijgt een melding als je een mailtje heb en je kunt gewoon al je e-mailadressen samenvoegen.

Dell Webcam Central – de webcam. Waardeloze kwaliteit!

PowerIso – omdat mijn computer geen cd/dvd drive heeft gebruik ik dit programma voor mijn Sims 3 spelletjes. Hierdoor kunnen ze draaien op mijn laptop. Ik speel nu niet zo heel veel Sims meer maar het is heel handig.

CCleaner – schoonmaken van je PC of laptop.

Computer – spreekt voor zich.

uTorrent – waar ik mijn series mee download. Gaat lekker snel en gemakkelijk.

De Sims 3 Levensweg – ik hou wel van de Sims. Ik heb alle drie de versies gespeeld. Eén, twee en nu dus drie. Ik ben ook heel erg benieuwd naar Beestenbende. Eindelijk een paard als huisdier 🙂

iTunes – voor mijn iPod die dan synchroniseert met de laptop.

Op de onderste balk vind je nog mijn bestanden, internet, Windows Media Player, Tweetdeck, Word, de mail, MSN, iTunes, uTorrent en Skype. Eigenlijk valt het best mee wat er allemaal op mijn bureaublad staat. Op het HBO zag ik mensen die gewoon hun hele blad vol hadden met snelkoppelingen. Ik wil graag ook nog wat van mijn mooie bureaublad zien. De ‘wallpaper’ komt van Misslipgloss.nl. Toen ze voor het eerst naar New York ging heeft ze prachtige foto’s vergroot. Klik hier om ze te zien.

Het is officieel een tag dus als je hem wilt overnemen is dat alleen maar leuk. Zo niet dan hoop ik dat je even lekker hebt gesnuffeld in mijn spulletjes 🙂

2 thoughts on “Het bureaublad

Wat denk jij ervan?

