Inspirerend interview met Demi Lovato

Ik kijk graag interviews op youtube. Ik ben ontzettend nieuwgierig en weet dus graag zoveel mogelijk, daarom vind ik het ook altijd jammer dat er zo weinig celebrities eerlijk zijn. Als er problemen zijn of dan wordt er vaak wel een klein beetje verteld, maar nooit grote verhalen of harten die gelucht worden bij een journalist – misschien ook wel gewoon erg slim! – 

Ik kwam dit interview met Demi Lovato tegen en ik bewonder haar ontzettend. Niet alleen omdat ze goed kan zingen en haar lange bruine lokken – ik vind het rode haar iets minder leuk – je tegemoet glanzen, maar vooral omdat ze zo open en eerlijk spreekt over haar tijd in rehab. Ik weet niet of jullie weten wat er aan de hand was met Demi, ze heeft een hele moeilijke tijd achter de rug met eetproblemen, depressiviteit en snijden in haar polsen, maar tegelijk ook dit verborgen houden voor de buitenwereld. Ze is, als ik me niet vergis vijf maand in behandeling geweest en ze hebben haar behandeld voor onder anderen een biopolaire stoornis.

In dit interview is ze zo ontzettend open en eerlijk over haar tijd in behandeling en ook hoe het nu gaat. Ik vind het knap en erg dapper dat ze zo eerlijk is over haar problemen en dat ze het niet onder stoelen of banken schuift. Ze wil hier mensen mee helpen en vertellen dat je hulp moet zoeken. Er zijn zoveel mensen die zich schamen voor hun problemen. Ze willen ze wegstoppen of gewoon niet zien, omdat je niet ‘zielig’ wilt zijn. We worden opgevoed met het idee om toch onze eigen boontjes te doppen en hulp zoeken zit – bij veel mensen – niet in ons. Ik vind het dapper dat ze hulp gezocht heeft, nu weer op weg is om beter te worden en er ontzettend sterk uit is gekomen! Ze laat – in mijn mening – zien dat je altijd uit een donker hol kunt kruipen, hoe donker dat hol ook mag zijn.

Je moet gewoon even die tien minuten de tijd nemen om het filmpje te bekijken.

Wat denk jij ervan?

