Stagiaires, fijn toch?

Na een week werken met de fijnste – kuch – collega’s die er zijn, is het tijd voor een evaluatie. Want even serieus, wie heeft dat uitgevonden? Waarom krijgen leerlingen van de middelbare school de kans om stage te lopen? Ze doen toch helemaal niets. Jawel, ik ben echt onwijs blij met onze stagiaires in het restaurant. En dan heb ik het even niet over de jongens en meisjes die echt voor hun studie stage lopen als bijvoorbeeld kok, maar over de jongens en meisjes uit mavo 3. We hebben om service op dit moment twee meiden en ze hebben misschien wel een heel fijn karakter maar met hun spinnenpootwimpers en vergroeiing met hun blackberry doen ze alles behalve werken. Ze staan in de deuropening van de spoelkeuken, vragen veel te vaak om pauze en zijn te beroerd om een kopje koffie te zetten. Wat ze wel heel goed kunnen is commentaar geven, giebelen en roddelen achter je rug om – volgens mij vinden ze me echt een rotwijf – en ook maar vertikken iets te doen.

Ik erger me verschrikkelijk. Je bent potverdorrie zestien jaar oud, ik hoef je toch niet om de vijf minuten te vertellen wat je moet doen? Ik hou ervan om dingen uit te leggen en je te vertellen wat je moet doen, maar als je dan ook nog niet eens wilt luisteren, vind je het dan gek dat ik je irritant vind.

Ik kan niet wachten totdat ze ruilen met je jongens. Eerlijk, mannen zeuren niet zoveel. En hoe was jullie week?

4 thoughts on “Stagiaires, fijn toch?

  1. Ik kom al een aantal jaar lang, elk jaar terug bij een bedrijf. En elk jaar ben ik de eerste week bezig met de fouten op te knappen van de stagiaires die er voor mij waren.. Zo frustrerend.. Gewoon omdat andere stagiaires weigeren het werk goed te doen..

Wat denk jij ervan?

