True Blood valt vies tegen

Ik ben altijd op zoek naar nieuwe televisieseries om er daarna head over heels verliefd op te worden en het is eigenlijk nog niet voorgekomen dat ik diep teleurgesteld ben. Maar het moest een keer gebeuren. Ik moest een keer diep teleurgesteld worden en het is gelukt. Ik heb verschillende verhalen gehoord over True Blood en dat het erg goed moet zijn. Je hebt drie niveaus van vampierprogramma’s. Je hebt Twilight voor de softies, dan heb je The Vampire Diaries voor de actie en als overtreffende trap heb je True Blood.  De Twilight films zijn echt belachelijke films en ik ben verliefd op The Vampire Diaries maar een beetje extra actie kan nooit kwaad toch? Nou van die actie heb ik niet veel gezien, maar ik vind er nu al geen bal aan. Ik ben niet z’n dikke volhouder, maar als ik eerst tien afleveringen van een uur moet gaan kijken totdat het interessant is dan ben jij voor mij een verkeerde serie. Ik wil meteen de eerste tien minuten van de allereerste aflevering meegezogen worden in het verhaal en het niet meer loslaten totdat het afgelopen is. Misschien komt het omdat ik al verliefd ben op The Vampire Diaries en er eigenlijk maar één speciaal vampierenplekje in mijn hart is, maar met het soms onverstaanbare texaanse accent van de acteurs en actrices en de lelijke vampier krijgt True Blood geen bijzonder plekje bij mijn verzameling. Sorry Bill, je wint het echt niet van Stefan of Damon. 

Maar na deze deprimerende opening is het misschien handig om even te vertellen waar het nu eigenlijk over gaat. Met een mix van romantiek, spanning, mysterie en humor wordt in True Blood de wereld in de nabije toekomst getoond. Een Japans bedrijf is erin geslaagd om synthetisch bloed te maken dat voor vampiers dezelfde voedingswaarde heeft als menselijk bloed. Hierdoor hoeven ze niet meer op mensen te jagen en kunnen ze gewoon met mensen samenleven, al gaat dit nog niet altijd even goed. De serie draait om de levens van de telepathische serveerster Sookie Stackhouse (gespeeld door Anna Paquin) en de 173 jaar oude vampier Bill Compton (gespeeld door Stephen Moyer) in het fictieve stadje Bon Temps, Louisiana. Sookie is voor Bill onweerstaanbaar omdat zij gedachten kan lezen en Sookie kan niet om Bill heen omdat hij de enige is waar ze de gedachten niet van kan lezen (bron).

Nu heb ik de eerste drie afleveringen gezien en de humor is ver te zoeken. Er is nog niemand flink afgeslacht en er wordt aardig wat gesekst. Verder kan blijkbaar geen vampier overdag leven, maar ze kunnen dus wel leven tussen de gewone mensen en worden ze ook niet ouder. Eigenlijk is het altijd hetzelfde verhaal alleen in een ander jasje. Nu ben ik er dus niet echt enthousiast over, maar als jij houd van slechte accenten, lelijke vampiers, veel seks en een vervelende hoofdrolspeelster is dit dé serie voor jou!

4 thoughts on “True Blood valt vies tegen

  1. Nou, ik houd niet van vampieren, dus ik heb niet eens een poging gewaagd. Ik weet niet waar je van houdt, maar als je kostuumdrama’s leuk vindt: Downton Abbey is zoooooooooooo goed oh mijn god.

  2. Ik ben verliefd op de serie, maar dat komt ook omdat ik vrij snel verliefd word op series/films. Het eerste seizoen is vrij saai, daarna wordt het leuker 🙂

  3. De tv serie is inderdaar heel vaag en niks aan om eerlijk te zijn.
    Maar de boeken serie is zooooooo verslaaavend, echt, die kan ik je nog steeds aanraden.

Wat denk jij ervan?

