Lekker op tijd terug gesmst!

Het is zaterdagmorgen rond een uur of negen. Het eerste sms’je gaat de deur uit: ‘Heb je vanavond wat te doen? Stappen met zijn vieren?’

Het is zaterdagmorgen rond half twaalf: ‘Ik heb al bericht van Tinus. Ze gaat mee. Moet alleen nog een Bob. Weet je het al?’

Zaterdagmiddag één uur: ‘Jo, pick up your phone! Wat doe je vanavond? Ik moet nu werken maar sms me!’

Zaterdagmiddag vier uur: Nog steeds geen bericht.

De tijd begint te dringen.

Zaterdagmiddag half zes: ‘Ik ben vrij, Bob en Tinus gaan mee. De bob is ook geregeld. En jij?’

‘Jonguh, wat doe je? We gaan rond 8u zitten daarna Swetser. Ga je mee?’

Zaterdagavond rond acht uur: ‘Blijkbaar lig je onder een steen. Zie je volgende keer wel!’

Elf uur ’s avonds: ‘Laatste kans. . .’

Geen bericht is in dit opzicht geen goed bericht.
Bovenstaande namen zijn op privacy redenen verander en de situatie is een voorbeeld : )

In sommige opzichten is dit niet altijd fictief, want dit gebeurt regelmatig. Niet alleen bij mij, maar ook bij de rest van de bevolking met een mobiele telefoon. Ik ben een behoorlijk ferme sms’er, maar volgens mij verdwijnen regelmatig mijn sms’jes op de bodem van een diepe mobiele sloot. Verstopt om er nooit een antwoord op terug te verwachten.

Ze worden opgevreten door de boze telefoonwolf en mij kopzorgen. Waarom sms’t diegene niet gewoon terug?

Is het een kleine moeite om op een simpel sms’je antwoord te geven? Of ligt deze irritatie alleen bij mij? Al je in de bus zit, op bed ligt of de wc bezoekt. Dat zijn de perfecte mogelijkheden voor een sms’je. Een simpel sms’je kan misschien wel een leven veranderen of in ieder geval mijn zaterdagavond.

Heb jij ook wel eens last van opgegeten sms’jes of ben jijzelf diegene die lang wacht met het terug sms’en?

Daar herinner ik me wat. Ik moet mijn collega ook nog steeds terug sms’en 🙂

Posted in Fun

8 thoughts on “Lekker op tijd terug gesmst!

  1. Met smsjes/what’s appjes heb ik het alleen als ik dringend iemand nodig heb (en bellen niet mogelijk is). Maar met e-mails is dat veel erger, vooral als ik antwoord van docenten moet krijgen.

  2. Ik heb juist vaak dat ik mijn telefoon helemaal ben vergeten en er dan pas ’s avonds laat op kijk, wanneer het te laat is om nog positief antwoord te geven.. Maar als ik een smsje zie, dan beantwoord ik hem meestal wel meteen, anders vergeet ik het. En dat is inderdaad behoorlijk irritant!

    1. Haha dit heb ik ook best vaak hoor! Laatst viel hij ’s morgens onder mijn bed, maar had niet zoveel zin om hem er onder weg te halen en pas ’s avonds toen ik hem echt nodig had heb ik hem eronder weg getoverd. Zo verslaafd ben ik aan mijn telefoon 😛

Wat denk jij ervan?

