Ik heb mijn nieuwe telefoon!

Vorige week vroeg ik jullie naar jullie advies over welke telefoon jullie zouden kiezen. Jullie kozen bijna allemaal voor de iPhone en hoewel deze telefoon een speciaal plekje heeft in mijn gadgethart is het toch geen iPhone geworden. Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om zoveel geld voor een telefoon uit te geven. Ik ga in september weer naar school en dan werk ik natuurlijk een heleboel minder en de hoeveelheid studiefinanciering is ook niet echt iets om van te kunnen leven.

Even over de zoektocht naar mijn nieuwe telefoon. Ik had eerst een Sony Ericsson die zomaar uit het niets kapot ging en ik stapte daarna over om een Samsung met een belachelijk slecht scherm en ondanks dat ik gewoon een nieuwe nodig had wou ik gewoon dolgraag een nieuwe. Ik wou ook kunnen smsen en twitteren en héél belangrijk: whatsapp! Toen kreeg ik een telefoontje van Hi met de mededeling dat dus mijn abonnement afloopt en dat ze een prachtige aanbieding voor me hadden. Ik kon een telefoon leasen. Eigenlijk als je er over nadenkt, is dat best een goed idee, het enige wat ze er niet bij vertellen is dat als jij je telefoon laat vallen of mee onder de douche stapt de schade natuurlijk voor jezelf is, want het is niet jouw telefoon. Nu ben ik een kluns als het om telefoons gaat en die driehonderd euro die ik dan moet gaan betalen voor het vervangen van een scherm. Ik dacht het niet.

Toen ben ik op een vrijdagmiddag na mijn werk maar even langs gelopen bij de Bel Company in Assen met resultaat dat ik vrijdag ’s avonds nog een keer langs kwam om mijn telefoon op te halen.

De keuze is gevallen op een Samsung Galaxy S Plus en ik ben verliefd. Ik vind hem helemaal te gek en hoewel hij misschien wat aan de grote kant is voor sommige van mijn broekzakken vind ik hem helemaal het einde.

Natuurlijk is de batterij wel een beetje jammer en heeft hij het de eerste paar dagen ook zeer zwaar, want alles aan de telefoon is leuk en nieuw. Ik denk dat ik er wel aan kan wennen. Behalve de autocorrectie. Ja, mijn vrienden en vriendinnen hebben al wat rare smsjes van mij gekregen, het is gewoon wennen. 

De camera vind ik het fijnst. Ik maak graag foto van alles en nog wat. Nu helemaal, want het word helemaal leuk met een mooi effect of Instagram.

Heerlijk, samen met een 1000 applicatie ben ik heel gelukkig met mijn telefoon en ben ik van plan er twee jaar mee te leven om misschien – heel misschien – wel voor een iPhone te kiezen.

4 thoughts on “Ik heb mijn nieuwe telefoon!

  1. Autocorrectie kun je ook uitzetten he 😉
    Ik heb ook ongeveer die telefoon, maar dan wat kleiner (alle nieuwe modellen van Samsung lijken op elkaar, dus zo moeilijk is dat niet…).

Wat denk jij ervan?

