De familie Ziek

Ik wil jullie graag voorstellen aan meneer Ziek. Hij komt ongeveer drie keer per jaar langs, hij is alleen net als ongesteldheid. Hij komt altijd langs op het verkeerde moment. Gelukkig hebben we voor de ongesteldheid de pil, maar voor meneer Ziek hebben we nog steeds niets gevonden. Ik mag in mijn handjes knijpen dat hij maar drie keer per jaar langskomt, maar hij neemt ook altijd zijn vrouw Koortslip en zoon Hoofdpijn mee. Ik krijg in één keer de hele familie op bezoek.

Vroeger toen ik nog op de basisschool zat wou ik dat meneer wat vaker langs kwam. Dan mocht ik lekker thuis blijven en dat is altijd leuker dan naar school gaan. Nu ben ik gezegend met een keiharde weerstand waar meneer gelukkig maar drie keer per jaar doorheen beukt. Hij komt ook niet even een vlug bezoekje doen. Nee, hij blijft een hele week logeren en beveelt me van alles. Ik moet plat op bed blijven liggen, niet bewegen want anders gooit zijn zoon er nog even een schepje bovenop en heb ik het gevoel dat mijn hoofd uit elkaar barst. Ik heb daar natuurlijk nooit tijd voor, maar helaas moet ik af en toe toch luisteren naar meneer Ziek. Ik wil me niet lamlendig voelen, er uitzien als een zombie en de hele dag op bed liggen. Ik wil mijn collega’s niet alleen laten, omdat meneer Ziek het nodig vond om me thuis te houden.

Ik weet dat ik niet mag klagen dat hij maar drie keer per jaar langs komt, maar hij blijft altijd een hele week en ik word er hartstikke moe van. Waarom komt hij niet op een wat beter tijdstip? Als ik geen wedstrijd moet organiseren of een weekendje weg heb gepland? Wanneer ik hard wil feesten, in plaats van gezellig met de familie Ziek op de bank zitten.

En als meneer Ziek dan eindelijk vertrokken is, krijg ik zijn vrouw op bezoek. Een dikke vette pijnlijke koortslip. Als een cadeautje waar niemand blij van wordt. Niemand! Behalve op dit moment, want als ik haar nu op bezoek heb krijg ik haar niet over twee week en ben ik voor de volgende drie maand weer koortslip vrij.

Jawel, de tijd is weer aangebroken dat meneer Ziek en zijn familie weer bij mij op de stoep terecht zijn gekomen.

3 thoughts on “De familie Ziek

  1. Bij ons gaat dat om de beurt. Eerst wordt mijn vader ziek, daarna mijn stiefmoeder en dan ik. Ik kan mij er dan gelukkig op voorbereiden. Zodra mijn vader de griep heeft, begin ik al aan een overdosis vitamine C.

  2. Hahahahahahaha wat een coel verhaal. Ik dacht eerst met die titel dat je over onze familie begon met alle problemen die je zusje wel niet heeft. Maar echt super leuk verhaaltje! En wat een bikkel ben je ook dat je nu naar je werk bent. En morgen moet je beter zijn, want dan ben ik jarig ;D.

    Beterschap ❤ (:

Wat denk jij ervan?

