Een plakplaatje voor het leven?

Het is een nummer op mijn lijst. Nummer zeventig. Een tatoeage. Ik denk er al een tijdje over na, want ik vind het een hele mooie boodschap. Maar ik vind ook dat je een tatoeage moet nemen met een betekenis, maar helaas sta ik nog niet helemaal achter die betekenis. Een tatoeage is natuurlijk niet even een plakplaatje die je op je huid plakt, maar het is de bedoeling dat als je oud, grijs en gerimpeld bent je nog steeds dol bent op je plakplaatje en dat je niet na een jaar al bent uitgekeken op het plaatje, want een tatoeage verwijderen is een helse klus.

Ik heb afgelopen dagen eens een rondje Google en WeHeartIt gedaan en ben een heleboel mooie plakplaatjes tegen gekomen.


Dit vind ik een ongelofelijk mooie tatoeage. Ik zit al heel lang over een muzieknoot of een hartje te denken en dit is een hele mooie combinatie.


Een voet tatoeage. Lijkt me verschrikkelijk pijnlijk en jammer dat je hem verstopt in de winter. Maar zoals hij hier op de voet staat vind ik hem eigenlijk best mooi. Hij is alleen wat groot.


Zwaluw tatoeages. Deze komen best veel voor en als je de zoekmachine op het wereld wijde web hiervoor gebruikt zijn de plaatjes eindeloos, maar deze twee vind ik toch de mooiste. Ik wil geen grote tatoeage en al helemaal niet op mijn pols. De eerste vind ik wel mooi, maar in verband met mijn werk en toekomstige werk is dit misschien niet het beste idee van Nederland.


Dit vind ik ook een hele mooie. Hij is klein, niet zo duidelijk en heel persoonlijk.

Nu ik al dit op een rijtje heb gezet is het duidelijker wat ik wil. Ik wil een klein plaatje. Geen grote zwaluw op mijn arm of Ajax hoofd op mijn arm. Jawel beste mensen. Er bestaan heren met het Ajax logo op hun arm. Daar wil ik niet mee gezien worden als ik straks oud en gerimpeld ben. Ik wil een klein lief plaatje en het liefst op mijn pols. Daar kan ik hem zelf zien en ik vind achter mijn oor ook een hele mooie plek voor een muzieknoot, maar daar kan ik hem zelf niet zien en dat vind ik wel erg jammer.

Het teken van hoop, geloof en liefde vind ik een hele mooie, maar dan wordt het een aangepaste versie. Het hartje in combinatie met muzieknoot op mijn pols en een anker op mijn enkel. Klein maar fijn.

Hoe denken jullie over een tatoeage of ben je zelf een trotse bezitter van een plakplaatje? En voelt het nu echt alsof je je bovenarmen epileert, want dat valt toch best wel uit te houden?

8 thoughts on “Een plakplaatje voor het leven?

  1. Ik vind dat je niet te veel rekening moet houden met je oudere rimpelige zelf. Eén derde van de Nederlanders haalt de 65+ niet eens. Ik zeg: leef in het nu en maak je niet zo zorgen over dingen van 40+ jaar later 🙂

  2. Ik ben niet zo voor tattoes. Laatst nog een grappige docu gezien op tv over tattoes met Chinese tekens. Ze dachten dat ze iets in de zin van vertrouwen en liefde op hun arm hadden staan, en toen ze op vakantie gingen in China, vroegen de mensen daar waarom ze stofzuiger op haar arm had staan. Echt lachen.

  3. Ik zou zelf uberhaupt niet voor een tattoo kiezen, dat durf ik niet, ben veel te bang dat ik er spijt van ga krijgen en voor mezelf vind ik het niks. Bij anderen vind ik een kleine subtiele tattoo wel mooi.

  4. Ik heb een tattoo, en echt fijn was het niet. Maar ik ben de grootste bangepoeperd, en opzich was het wel te doen (eigenlijk moet je gewoon heel erg in je broek schijten en denken dat je dood gaat.) Dan valt het reuze mee 🙂

    En nou hopen dat ik je niet heel erg bang heb gemaakt..?

  5. Ik heb het ook als puntje op mijn 101 list staan. Ben er ook zeker nog niet uit wat ik wil. Vroeger wilde ik graag een sterretje op mn pols. Later werden dat er 3, 1 voor elke dierbare overledene. Maar nu ik later in het basisonderwijs ga werken, is mijn pols niet zo’n topplek. Ik vind plekken als op je zij wel mooi, of aan de onderkant van je bovenarm. Zou ook graag een kort, sterk zinnetje doen, maar ben idd ook bang dat ik daarop uitgekeken raak. Maar ach, we hebben nog tijd zat zullen we maar denken. Ander issue, is sowieso mn ouders overhalen. Ookal ben ik 22, zolang ik thuiswoon, zullen ze dat niet zo gauw toestaan.

Wat denk jij ervan?

