A little peek into my life #9

Een week uit de agenda van Jildou. Dit was de week voor de vakantie. Ik moest deze week twee learner reports inleveren, ik had een tentamen, afspraak met de huisbaas, veel tussenuren, een module opdracht die af moest, taarten bakken bij de V&D, zaterdag ’s avond kroegavond, zondags uitbrakken  en twee winkel afspraken. En reken daar elke dag nog maar drie uur reizen bij op. Het studentenleven is zwaar.

Een cadeautje van een klasgenootje. Ze waren goddelijk!

Praktijkweek Catering en dit is mijn school uniform. Vind je ook niet dat dit uniform je figuur er zo goed laat uitkomen. Iedereen ziet eruit alsof ze tien kilo zijn aangekomen. Er hoort normaal ook nog een colbertje overheen, maar dan ben ik helemaal tachtig kilo.

Praktijkweek Catering betekend koffie machines bijvullen en pannenkoeken eten in de pauze.

Mijn school spaart Albert Heijn mini’s.

Al die blousjes moeten natuurlijk ook gestreken worden. Gelukkig vind ik strijken best leuk werk dus dat was zo gebeurd.

Toen was het tijd voor de Ikea.

Overdag was ik eerst met mijn zusje de stad in geweest en gingen we bij de Ikea een hapje eten en wachten op mijn ouders.

Delen met Willeke. Eet smakelijk!

Is het geen mooie dame? Eén van mijn lieve en geweldige zusjes. Ja, ik ben erg gelukkig met mijn twee tuttebellen 🙂

Gezelligheid met Willeke voor de Ikea. In de stad hadden we een hoofd massage ding gevonden. Die moest natuurlijk even worden uitgeprobeerd.

Resultaat na een dag Groningen incl. Ikea. In die doos helemaal achteraan zitten alle spullen die ik door de jaren heen gelukkig al had verzameld. Komt nu eindelijk eens goed van pas 🙂

Op zondagmorgen uitbrakken bij Jozina. Toen wou ik niet dat dat bier was. Er is zaterdagavond wel genoeg alcohol genuttigd. Oeps.

’s Middags hadden we heel veel zin in pannenkoeken, dus pan op het vuur en bakken maar.

Toen was het tijd voor mijn mini vakantie naar Limburg. Met mijn muziek en Julia’s op schoot kwam ik de drie uur durende treinreis wel door.

En daar was het tijd om te knuffelen met mijn oude vriend. Ik ging op bezoek bij een vriendin en we komen daar al bijna vijf jaar. Ceasar is ons vriendje geworden en gelukkig kon ik nog uitgebreid met hem knuffelen, want toen ik woensdagavond in de trein terug naar huis zat is hij aangereden en overleden. Heel erg naar.

Vakantie Limburg betekend Clevers ijs. Dus zaten we in Oktober gewoon aan de ijscoupes en het was heerlijk. Ik had een fruitcoupe met framboos, citroen, meloen en nog iets maar dat was niet zo smakelijk. Het ijsje was heerlijk!

En om de vakantie af te sluiten … nog één!

Helaas moest er ook geleerd worden voor Manageral Accounting. Blegh.

En daar stond ik dan. Woensdagavond. Kwart voor twaalf op station Zwolle. Vertraging. Uiteindelijk was hij tien minuten te laat en was ik half één op het station in Assen. Ik heb nog nooit z’n lange reis mee gemaakt.

Om de volgende morgen weer fris en fruitig het gemeentehuis van Leeuwarden binnen te stappen om me in te schrijven bij de gemeente Leeuwarden.

Wachten, wachten en wachten. Ik heb een nieuwe – blauwe – identiteitskaart. Ziet er beter uit dan die oude toch?

Mijn ouders en zusjes waren ondertussen ook op vakantie gegaan. Dit trof ik aan toen ik thuis kwam.

Een – zo goed als – lege koelkast. Met augurken. Ja, daar kan ik wel een maaltijd mee maken dussss.

Afgelopen week had ik praktijkweek en omdat ik ’s morgens om half zeven al op school moest zijn – geen grapje! – bleef ik een paar nachten bij  mijn oma slapen. Deze lieve foto’s vond ik in het nachtkastje.

Ik ben het meisje in het midden en rechts op de fiets. Ook mijn neefje en mijn zusjes kun je op de foto vinden. Zo lief.

Klaar voor mijn middag shift van 14:30 tot 21:30u. De tijden zijn om te huilen. De ochtend shift is van 6:30 tot 13:30u. Jawel, I’m a lucky bastard!

Mijn oom kwam ook even een minuut binnen wandelen en ze hebben zo’n geweldige hond.

Jammer genoeg wil mevrouw haar hoofd niet stil houden voor de camera. Maar die ogen zijn om voor te smelten. Grote bruine puppy ogen. Ik ben verliefd!

De laatste pagina van mijn bestelde Pixum kalender – waar binnenkort een artikel van komt -. Deze foto is gemaakt op mijn eindexamen gala van 2010. Hij is al best oud en mijn vriendinnetjes op de foto vinden hem niet zo leuk, maar ik vind hem geweldige.

Ik had een super leuk idee gezien op Girlscene.nl dat ik bij de Xenos vier witte mokken gekocht heb en met een zwarte markeerstift me heb uitgeleefd. 30 minuten op 170 graden in de oven en je DIY mokken zijn klaar!

Dat was de sneak peek van Oktober. Novebmer is al begonnen en de herfst is ook gearriveerd. Het is om zes uur al donker en ik kan straks in de regen en wind naar school fietsen. Wat staat er op de planning? Een nieuwe module Resources, mijn nieuwe kamer, La Place personeelsfeest, Antje komt eindelijk weer thuis, een bezoekje aan de dierentuin, 21e verjaardagsfeest van Jozina en tussendoor de student uithangen. Ik heb er zin in!

November. Kom maar op!

One thought on “A little peek into my life #9

Wat denk jij ervan?

