De nieuwjaarsduik van 2013

IMG-20130102-WA0000Het was koud, maar zo leuk! Op vrijdagmorgen was ik aan het internetten en verscheen zo maar de nieuwjaarsduik in Assen op mijn beeldscherm. Eigenlijk leek me dat een heel leuk idee en één whatsapp berichtje en Jozina had ik zo overgehaald en vrijdagavond had ik ons beide opgegeven. Ik met de reden dat het me heel leuk leek en Jozina omdat ze met mee moest 🙂

We gingen het gewoon doen. We rennen het water in, doen een dansje en rennen er heel snel weer uit! Dat was het plan. Dus dinsdagmorgen zaten we in de auto richting de Baggelhuizerplas. Samen met twee vrienden die we zaterdagavond in de kroeg nog even hadden overgehaald om mee te duiken. Met de kater van maandagnacht en de bikini/zwembroek in de tas waren we er helemaal klaar voor. We gingen ons inschrijven en met muts en blauwe vuilniszak was het feest officieel begonnen. De kriebels begonnen wel een beetje te komen. Waarom wou ik ook alweer meedoen? Maar het was mijn idee, dus terugkrabbelen kon natuurlijk niet.  Het water was acht graden, maar het had ook kunnen vriezen en toen we uiteindelijk in onze bikini buiten stonden was het helemaal niet zo heel koud en na de warming-up viel het best uit te houden.

Warming up 

Rond kwart voor één werd het startschot gegeven die ik overigens helemaal heb gemist. We gingen gewoon. Iemand begon te rennen en we gingen er allemaal achteraan 🙂

Hand in hand klaar om het koude water te trotseren. En eigenlijk viel het reuze mee. Ja, het was koud. Ja, mijn tenen waren een beetje bevroren en je voelde je benen niet zo goed meer, maar het was zo ontzettend leuk en gezellig! Het was zelfs zo leuk dat we er drie keer in zijn gerent. We zijn een stelletje bikkels!

Voordat we te water gingen. Want toen vonden we het allemaal nog heel leuk.

Na drie keer werd het toch iets te koud (klein beetje maar hoor) en na een snelle omkleedsessie gingen we warme chocolademelk en (vieze) snert eten. Die snert heb ik niet aangeraakt, want ik vind dat zelf echt heel vies maar het zag er nog viezer uit dan normaal.
En weer lekker warm aangekleed! 

Eigenlijk viel het reuze mee en ook na de duik had ik het helemaal niet zo koud. Dat konden de andere drie helaas niet zeggen, maar wat wil je ook met die lading alcohol in je lichaam 🙂

Op naar 1 januari 2014, ik wil nog een keer!

Ps. We hebben dinsdag echt gedoken hoor. De datum op de foto’s is fout 😉

2 thoughts on “De nieuwjaarsduik van 2013

Wat denk jij ervan?

