Doe een IQ test

Voor mijn 101 lijst wou ik graag een IQ test maken. Dat leek me best grappig, maar het blijkt dat je geen volledige gratis test kon maken maar natuurlijk neem ik ook genoegen met een gratis test. Dat lijkt het niet zo erg als ik laag scoor, want ach. Hij is toch gratis. Nou ook al was hij gratis, zo hoog heb ik niet gescoord.

Ik had 5 van de 10 vragen goed beantwoord en dat betekent dat ik een IQ score heb van rond de honderd. Dit komt overeen met een MBO niveau. 123test komt wel met meteen een paar excuses waarom je het misschien niet zo goed hebt gedaan. Misschien was ik niet zo goed geconcentreerd of heb ik net geluncht? (Wat zou dat ermee te maken hebben?) Of misschien heb ik nog nooit een IQ test gemaakt (check) en kan ik straks met gemak een andere IQ test aan (dat betwijfel ik).

Ik heb in ieder geval een poging gedaan en stiekem wel verwacht dat ik niet zo hoog zou scoren. Als je mij vraagt welke van de onderstaande conclusies je met absolute zekerheid kunt trekken als de twee stellingen zijn dat geen van de postzegelverzamelaars een architect is en dat alle Nederlanders postzegelverzamelaars zijn dan… ja, weet ik het even niet meer hoor.

Wil jij ook graag een IQ test doen. Klik hier 😉 

 

3 thoughts on “Doe een IQ test

  1. Rare redenen… ook maar even gedaan.
    10 van de 10 goed! 😀 Whaha, totaal niet verwacht.

    ” Dat duidt op een IQ van 125 of meer. Dat komt overeen met een universitair, academisch opleidingsniveau. Je hoeft je in principe geen zorgen te maken dat je heel laag gaat scoren op een uitgebreide IQ test. ”

Wat denk jij ervan?

