Het schaatsmeisje

Het vriest -10. Het is koud. Het waait en er ligt ijs. Ik ben gelukkig. Niet omdat het zo koud is dat je vingers er bijna afvriezen terwijl je probeert je telefoon te bedienen of terwijl je op weg bent naar school op je fietsje. Koud is het zeker, maar het is niet allemaal zo verschrikkelijk. Want zodra het maar een paar graden gaat vriezen maakt mijn hart een sprongetje. Kunnen we dan dit jaar weer schaatsen? Kan ik ze van zolder halen en ze weer onderbinden. Kan ik dan eindelijk eens leren pootje over schaatsen?

Pootje over lukt me nog steeds niet, maar schaatsen konden we wel.

 

 

 

 

 

Op de plas, vaart en op de ijsbaan en de plas. Met een heleboel rondjes. Vorige week vrijdag konden wij voor het eerst op de ijsbaan schaatsen en sindsdien ben ik elke avond op de ijsbaan geweest. En wat is het heerlijk. Glijdend over het ijs met de wind in de rug kilometers maken en even nergens anders aan denken.
Behalve dat je niet in de gaten of scheuren terecht komt en je benen breekt. Dan is het feestje afgelopen.

Ik baalde dat er maandag morgen sneeuw lag. Bij ons was het namelijk tot zondagavond helemaal sneeuwvrij. De linkerfoto is op zaterdagmiddag gemaakt en op de plas kon je tot een kilometer achteruit schaatsen. Het was prachtig, geweldig mooi ijs en zondagmiddag was de vaart voor mijn oom en tante ook prachtig. Toen ging het sneeuwen en verpeste het mijn prachtige ijsvloer. Maandagavond heb ik mee geholpen de ijsbaan te schuiven en ik had met alle plezier vandaag ook een Belterwiedentochtje willen schaatsen of een Blokzijlerrondje. Helaas zat ik de hele ochtend en middag in de tentamenhal. Nu ga ik vandaag nog een rondje doen en daarna is het afgelopen. Op naar de volgende ijsronde 🙂

 

Wat denk jij ervan?

