Toen was ik net op tijd voor mijn tentamen

Afgelopen dinsdag zat ik in de bus op weg naar Leeuwarden. Ik had de bus van kwart over zeven. Ik kon lekker rustig aan doen, want mijn tentamen begon toch pas om half tien. Ik zou om kwart voor negen in Leeuwarden aankomen en dan tijd genoeg hebben voor mijn tentamen. Totdat ik om tien over acht eens op mijn telefoon keek. Whatsappjes van mijn klasgenoot: ‘Is er al iemand op school’. Ik lachte. We hadden pas tentamen om half tien, wat doe je nu al op school. Reactie: ‘Ja, ik ben er al’. Toen begon er een belletje te rinkelen. Wat doen hun op school? Heb ik wel om half tien tentamen? Met trillende handjes keek ik in mijn agenda en…. ja hoor. Om half tien moest ik al in de tentamen hal zitten om mijn tentamen te maken die om half negen al begint en niet om half tien. Op dat moment was het kwart over acht, stond ik in een soort mini file en duurde het nog zeker een half uur voordat ik Leeuwarden zou binnenrijden. Daar ging mijn tentamen.

Maar je mag een half uur later komen voor je tentamen en ik ging duimen. ‘Ik haal het wel, ik red het wel. Ik ga mijn tentamen HAAAALLLLEEEN!!’ Dat mijn bus vertraging had, ik ook nog moest overstappen op de stadsbus geeft niets en een behoorlijk sprintje moest zetten. Ik moest en zou mijn tentamen halen. Positief denken! Denkend aan de Law of Attraction, The Secret en al die zweverige positieve punten die hielpen mij het tentamen te halen.

Om één minuut voor negen zat ik in de tentamenhal. Made it! Misschien de volgende keer maar even check, check en dubbelchecken?

One thought on “Toen was ik net op tijd voor mijn tentamen

Wat denk jij ervan?

