A little peak into my life #14

Januari is voorbij. De tentamens zijn gemaakt en de nieuwe module begint vandaag weer. Ik moet om kwart voor negen op school zijn voor een drie kwartier durende introductie en dan heb ik om half twee pas les. Liefde voor mijn kamer in Leeuwarden. Volgende week is het weer tijd voor praktijkdagen in het restaurant en de keuken en ik ben heel benieuwd hoe dat gaat worden. Ik krijg bier, koffie en wijnproeverijen dus dat wordt gezellig. Maar eerst: Januari!

Huiswerk. Ja, wij mogen veel kleuren, tekenen en plakken. We moesten een concept map maken. Oké, dit is alles behalve een goede concept map, maar het begin was er.


In de klas. Shot Jägermeister? Dat doen we gewoon.

Lange pauze tussen de lessen door dus op naar de stad. Sapje drinken bij de La Place 🙂

Het was koud buiten en gezellig met de Sims binnen samen met het zusje. Ik ben geen gamer, helemaal niet zelfs. We hebben thuis een Wii die alleen wordt gebruikt voor karaoke sessies. De Nintendo DS werd vooral gebruikt door mijn zusjes en ik heb wel spelletjes op mijn telefoon staan, maar speel ze nooit. Het enige elektronische spel wat ik speel is de Sims. Eerst 1, toen 2 en nu hebben we 3 die ik heel leuk vind! Rond maart/april komt studentenleven voor de Sims 3 uit. Eindelijk!

‘Ik zit gewoon even op de tafel te chillen. Dat mag ik soms’


Tijd om voor tentamens te leren. Ik heb Engels en de grammatica vind ik nog steeds heel erg moeilijk. Het is bijna middelbare school niveau, maar ik haal echt nog steeds veel tijden door elkaar heen. Dan maken we er maar een mooie tekening van. En duimen dat het heeft geholpen voor mijn tentamen.


En nog wat Bookkeeping. Ik fleur mijn leerwerk graag op met kleurtjes dus heb ik een blauw met paarse balans 🙂

Met de auto terug naar huis van het Engelse tentamen en voor een open brug stilstaan. Het was een heel groot vrachtschip. Ik stond een kwartier stil. Lekker meebleren met de radio dus.

Jullie wisten het misschien nog niet, maar dit is mijn geweldige nieuwe ‘boyfriend’. Hij speelt in Pitch Perfect, heeft de stem van een engel en is onwijs schattig. Hij woont helaas wel veel te ver weg, ik heb hem nog nooit in het echt ontmoet en hij weet helaas niet dat ik besta. Boem! Droom uiteengespat.

Pannenkoeken bakken 🙂 Ik wou graag eens banaan pannenkoeken proberen, maar dat mislukte compleet. Het wou voor geen meter bakken dus dit ging regelrecht de container in. Maar gelukkig hadden we nog wel:


Kan ook prima voor in de koekenpan hoor 🙂

Lekkkkerrrrrr 🙂


Ik ben waarschijnlijk ergens allergisch voor. Waarvoor kan de dokter niet zeggen, maar ik moest maar pilletjes gaan slikken. Ik heb een paar dagen pilletjes geslikt, maar dat werd helemaal niets. Nu ga ik het proberen met neusspray en dit helpt gelukkig wel.

Ik wou dit jaar al graag meedoen met een toertocht, maar ik had tentamens en kon gewoon niet heen. Op de laatste zaterdag dat we konden schaatsen ging ik met mijn pap naar de ijsbaan bij ons in het dorp om nog een paar rondjes te doen. Wat bleek? Ze hadden een toertocht op de ijsbaan. Dus heb ik toch nog een toertocht geschaatst en een mooie medaille gekregen 🙂 Dat waren die 51 rondjes  wel waard.

Jawel, dat zijn Kathleen, Karen en Kristel op de televisie. Wij hebben thuis de videoband(!) van ‘De 3 Biggetjes’ van K3 en dat is z’n ontzettend grappige film. Toen ik op een zaterdagavond met mijn vriendinnetjes aan daten was hebben we youtube afgezocht naar liedjes van K3 en wat is dat leuk. De ‘before josje was there’ K3 is het leukst en de liedjes zijn jeugdsentiment 🙂

Ik was deze week vrij en gin op bezoek bij een vriendin in Hilversum. In de trein met het zonnetje, mijn walkman koptelefoon en aflevering van Suits kwam ik de reis wel door.

Doei Koningin!

En hallo Julia’s. Samen met mijn Pasta Carbonara weer op weg naar huis.

NaamloosWooooeeehhh!!!! Ik kreeg dinsdag die uitslag van mijn Progress test. De test is een toets die alle studenten van mijn opleiding moet maken en je mag hem in elke module maken. Alle studenten krijgen dezelfde toets, dus ik als eerstejaars maak dezelfde als een derdejaars. Wij mogen meer fouten maken en hoeven van de 200 vragen minder in te vullen. Als je level 1 haalt heb je het eerste jaar, level twee het tweede jaar en level drie het derde jaar. En ik heb na de tweede keer maken dik gehaald incl. het tweede jaar! Ik ben zo blij!

Eerste week van de nieuwe module. Daar kan ik wel mee leven 🙂

Knuffelen en poetsen met Verona.

Lasagne maken. Het was alleen faliekant mislukt, maar zo in de pan zag het er nog best leuk uit.

Winkelen in de Jumbo. Bliep, bliep, bliep!

Oosterwolde is de plek waar mijn oude middelbare school staat en in drie maanden tijd zijn er drie winkels overvallen en is er één meneer doodgeschoten. Wordt steeds gezelliger daar. Brrrr.

    Een dagje Amsterdam, Madame Tussauds en chocolademelk van de Starbucks met een verkeerde naam maar wel een smilie 🙂

En een bezoekje aan de Claire’s om mijn oorbellen collectie weer bij te vullen.

Zaterdagavond ging ik toneel kijken. Het was een heel leuk toneelstuk en een paar hele goede toneelspelers! Ik was best verrast.


En ’s avonds of beter gezegd, ’s morgens om half zes thuiskomen en nog een luchtbed moeten opblazen om eindelijk te kunnen slapen.

Januari was een heerlijke maand. Ik heb hopelijk mijn tweede module met een voldoende afgerond. Mijn school doet er een eeuwigheid over om met cijfers te komen dus dat is nog even afwachten. Vandaag begin ik met de module Food and Beverage. Dat gaan weer lange dagen worden. Verder ga ik dit weekend nog meer toneel kijken en zondag mag ik vliegen! Ik heb er z’n zin in!

Maak er een leuke week van!

 

 

Wat denk jij ervan?

