Tekeningen van de middelbare school

Opeens voelde ik het. Ik moest boven op de hoge kast in de kamer kijken. Misschien had ik daar mijn iPod wel opgelegd. Nou, mijn iPod is al drie week spoorloos verdwenen, maar wat ik wel vond waren mijn oude tekeningen van de middelbare school. Op de havo heb ik vijf jaar lang tekenen gehad. Natuurlijk de eerste drie jaar en daarna koos ik tekenen als examenvak. Het leek me leuk en in ieder geval een stuk beter dan aardrijkskunde of scheikunde. Tekenen is uiteindelijk een goede keuze geweest. Het was altijd heel gezellig, we waren altijd aan het kletsen en na acht week moesten we nog keihard werken om een tekening in elkaar te knutselen. Wat op het laatste moment ook altijd nog lukte ook nog. Nu heb ik in totaal meer tekeningen gemaakt in vijf jaar dan deze vijf tekeningen hierboven, maar dit zijn de enige die ik nog heb.

Dit was mijn allereerste tekening van de middelbare school. We moesten op het internet een plaatje zoeken van een teken figuur, die natekenen en inkleuren met verf. Ik kreeg er een 7,5 op en ik was best trots. Ik was 11 jaar. Dit was mijn eerste cijfer dat ik kreeg en dat was een 7,5. Ik was trots op mijn Nijntje. En ik heb hem niet eens overgetrokken, maar helemaal zelf getekend. Dat kan ik niet heel vaak zeggen. Hoe die groene vlek daar op zijn oor komt, weet ik alleen ook niet zo goed meer. Vergeef me, het is ook al acht jaar geleden.
Hier hebben we dansende tandenborstels. Ik geloof dat deze uit havo 4 komt. Ik heb alleen geen flauw idee wat de opdracht hier eigenlijk was. Ik kan het echt niet meer bedenken. En dat ik hier een voldoende op heb gekregen, dat was vast geen hoge.

 

De tweede examen opdracht was je tas natekenen. Ik had een rode Eastpack tas en nu ik daar zo eens over nadenk, heb ik dat detail helemaal vergeten. We moesten hem tekenen met bruin, wit en zwarte houtskool en het cijfer ben ik vergeten. Ik vind deze iets minder goed gelukt. Ik geloof dat ik ook niet z’n goed cijfer hierop had ontvangen.

 

De eerste examen opdracht: mijn eigen schoenen natekenen met grijs potlood. Ik kreeg er een 7,5 op en dit is voor mijn doen best goed gelukt 🙂 De veters vind ik goed gelukt.

Dit vind ik de mooiste tekening van alles wat ik eigenlijk in elkaar heb geknutseld. En dat is best wel een beetje jammer. Ik weet nog dat ik deze in twee dagen heb gemaakt, omdat het eerste idee niet lukte. Toen moest ik nog heel snel wat anders bedenken en hadden we vliegend fruit. Ik kreeg hier geloof ik een zeven voor.

Tekenen was in ieder geval niet mijn beste vak. Het was heel gezellig en heel leuk, maar de conclusie is: ik kan heel goed overtrekken.

2 thoughts on “Tekeningen van de middelbare school

Wat denk jij ervan?

