A Little peak into my life #15

Deze week zijn net mijn twee weken praktijk in het restaurant afgelopen. Volgende week beginnen we met de keuken, maar eerst weer een theorie week. Door praktijk zijn mijn weken niet heel spannend, maar ik wil ze toch met jullie delen 🙂 En heel hard duimen op een zonnetje die maar niet wil blijven hangen in Nederland.


Links: Praktijk modules zijn altijd een beetje anders. Je hebt om de week theorie lessen, waarbij ik eigenlijk meer vrij ben dan op school en met praktijk weken ben ik acht uur per dag op school, waarna ik naar huis ga en helemaal niets meer doe dan in mijn bed liggen en series kijken. Het zijn niet hele productieve weken. Ik kan niet wachten tot ik weer gewoon lekker theorie weken heb.
Rechts: praktijk lopen met spekjes. Toch nog een beetje verdraaglijker maken.


Aanschouw, een studenten keuken waar een bom is ontploft. Ik weet niet zo goed wat mijn huisgenoten hier hebben gedaan, maar het was verschrikkelijk!

Ons huisje wordt gestempeld als Villa Kakelbont en toen ik ging eten met mijn huisgenoten had een vriend van één van de dames ons toetje gemaakt. Het lijkt op een clown die je wilt vermoorden, maar het moet Pippi Langkous voorstellen 🙂

Kamer van mijn zusje werd verbouwd dus alle rotzooi wordt gewoon bij Jildou gedumpt. Die woont hier toch doordeweeks niet meer. Wat een zusterliefde.

Maar zo vond ik wel mijn oude telefoon weer terug, hij deed het zelfs nog 🙂 Wat was ik daar blij mee, het was geloof ik één van de eerste touchscreen telefoons en ik vond het zo geweldig!

Ik verveelde me en bedacht me om een keer al mijn televisieseries op te schrijven. Alle series die ik ooit een keer gezien heb plus alle seizoenen erbij. Het zijn 23 series en ik heb het gevoel dat ik er zelfs nog een paar ben vergeten. Eigenlijk best wel heel erg ernstig! Brunchen bij de La Place met een vriendinnetje. Lekkkkkerrrrr

En cadeautjes gekocht in de stad. We hadden een heleboel prulletjes gekocht die we later op het dienblad konden zetten. Die ik eerste even ging customizen 🙂

Op 22 februari ging ik met een vriendin naar een clinic van Hans Peter Minderhout. Deze meneer gaf les aan drie amazones en deed aan het einde zelf ook nog even een rondje. Wat kan deze man goed rijden! Voor wie hem niet kent, hij is een dressuurruiter die gewoon Olympisch teamzilver en een 5e plaats individueel bij de Olympische Spelen van 2008 in Beijing heeft gehaald.

 Wijnles. En proeveennnnnn!

Tijdens praktijk had ik absoluut geen zin om af te wassen. Maar uiteindelijk heb je toch weer bestek nodig en bekers. Het was dan toch tijd om af te wassen 🙂 Ik heb nog al een hele vervelende tik. Als mijn haar wat langer wordt dan begin ik erin te draaien. Dit vind ik heel erg vervelend, maar ik kan ook niet stoppen. Dus als ik gewoon lekker thuis ben, bind ik mijn haar helemaal vast zodat ik er niet meer aan kan zitten. Ik denk dat het maar tijd is voor een bezoekje kapper.


Een bijna lege koelkast en een spelletje dat een beetje mijn leven overneemt. Candy Crush is heel erg leuk, maar soms zo frustrerend en vooral erg verslavend.

Eindelijk zon in Leeuwarden!

Ik woon ongeveer 20 minuten lopen van het station en op vrijdag neem ik meestal de bus naar het station, maar het was zulk lekker weer (en ik had de bus gemist) dat ik maar naar het station toe liep.

Leuke kaartjes gekregen van Mem

Creatief kapsel van Marije. Een knot op een hele andere manier 🙂

Mijn Memory Jar bijvullen en ja, stiekem heb ik daar mijn agenda bij nodig. Ik vergeet het vaak om er briefjes in te doen, maar ik schrijf wel echt alles in mijn agenda dus is dat ook een heel handig hulpmiddel.


Ultiem genieten na een lange praktijkdag in het zonnetje, want het was vorige week dinsdag echt heel erg lekker weer 🙂

Vorige week donderdag had ik een hele lange praktijkdag. Ik heb een half uur op de bank gelegen met mijn jas aan. Ik kon zo in slaap vallen.

Ja, wat is hier eigenlijk van te zeggen. Zondag ging ik een vriendinnetje helpen met verhuizen. Ze gaat naar een zolderkamer, maar er stonden nog twee banken die er eigenlijk uit moesten. Dat ging niet zonder slag of stoot. Ze zijn natuurlijk ook boven gekomen, maar ze wouden met geen mogelijkheid naar beneden. Deze bank hing gewoon helemaal vast. We hebben deze bank dan ook gewoon maar gesloopt, wat overigens ook niet zo makkelijk gaat als dat je misschien zou denken.

Nummer twee ging gelukkig een stukje gemakkelijker en de koelkast die ook nog moest ging helemaal makkelijk. Girrrrrrrl power!

Met de banken sluit ik deze post af. Deze week is weer theorie week. Ik krijg vandaag les in Bier dus dat wordt vast gezellig 🙂

Prettige week en laten we heel hard duimen voor een zonnetje hé?

Wat denk jij ervan?

