Een lege koelkast

Ik ben nu voor ongeveer bijna een half jaar een student die op zichzelf woont. De stad is hartstikke leuk en gezellig. Hoezo Leeuwarden is stom? Mijn school is leuk en lekker dichtbij. Mijn kamer (en huis) heeft alles wat ik nodig heb met af en toe een lekkere afwas verzameling. Het enige wat een terugkerend probleem is, is een lege koelkast. Ik weet niet hoe het kan, maar hij is altijd leeg.

Wijn staat er bijzonder genoeg wel altijd in. Chilisaus en mayonaise hebben ook hun plekje in de deur opgeëist en er staat een potje jam in. Verder dwaalt er nog wel eens eten in. Maar verder is hij leeg. Er staat wel eens eten in, maar wanneer ik honger heb is hij altijd leeg. Misschien is dit ook wel goed, want mijn eetdiscipline is niet keihard. Maar er zijn momenten waarin je gewoon zin hebt in eten. Om twaalf uur ’s avonds bijvoorbeeld. Wanneer je net thuiskomt van praktijk en realiseert dat je terwijl je ’s morgens lag te chillen in bed je naar de supermarkt, die overigens maar één minuut fietsen is had moeten bezoeken, want je hebt niets te eten in huis.

Wanneer je onverwachts gasten in huis krijgt. Ja sorry, ik heb wel thee maar geen koekjes. Niet echt een fijn gevoel. Dus ik ga boodschappen doen. En dan kom je tot de ontdekking dat vlees toch eigenlijk wel heel duur is. En heb ik dat nu wel echt nodig? Aah, ze hebben hier Strawberry Cheesecake Ben&Jerry. Die heb ik natuurlijk heel erg hard nodig!

Dan heb ik eindelijk mijn boodschappen bij elkaar gesprokkeld en moet ik ze in twee boodschappen tassen doen, waardoor ik bijna niet meer kan fietsen en moet lopen.

Boodschappen doen: een student’s favoriete bezigheid.

Wat denk jij ervan?

