A little peek into my life #16

Hoe is het met jullie? Zijn de tentamens bijna over? Ik heb ze allemaal gehad en nu is het weer tijd voor bloggen. Wat heb ik de afgelopen maand gedaan en daarom niet geblogd. Nou, praktijk gelopen. Een heleboel praktijk. En – een poging tot – tentamen leren, feestjes gevierd en gewerkt. Verhaaltjes schrijven is er gewoon even bij ingeschoten. Maar nog drie praktijkdagen waarbij ik daarnaast zeeën van tijd heb om tot één uur ’s middags in mijn bed te blijven liggen, belachelijk slecht te eten en ’s avonds lekker de laatste praktijk uurtjes mag afronden. De module was dan misschien niet zo  leuk, maar deze praktijk is toch wel erg leuk!

Hier heb ik de afgelopen drie week doorgebracht. In de keuken van school. In het begin was het een beetje onwennig, maar het begint steeds meer te wennen. En we hebben een leuk team om mee te werken dus die uurtjes kom ik wel door.

Of ik sta hier. In de afwas. Ook best uit te houden. Vooral op een zaterdagmorgen in je eentje. Het is verschrikkelijk rustig. Dus kun je ondertussen mooi Candy Crushen en socializen met de restaurant studenten 🙂

School in het donker. Dat krijg je als je tot twaalf uur naar school moet. ’s Avonds. Dan is het niet zo genieten meer.

       Dan maar lekker poffertjes en wijn drinken 🙂 Eten tijdens praktijk is altijd ingewikkeld vooral de avond shift. Ik begin dan om half vier smiddags en heb om half vijf of vijf uur pauze. s’ Avonds eet ik altijd warm, maar om nu altijd een maaltijd te kopen op school daar heb ik niet z’n zin in. Maar brood vind ik ’s avonds gewoon niet zo lekker. Altijd een probleem dus. Nu maak ik ’s middags wraps of pasta salade om mee te nemen naar school. Tenzij er een erg lekkere maaltijd op school is zoals aardappels, varkenvlees en mais. Heerlijk!

 Heb ik ochtend dienst dan eet ik op school wat brood en thuis Noodles. Ik had ze nog nooit gehad en de eerste keer vond ik het maar wat raar. Een beetje water met spaghetti slierten, maar de tweede keer was veel beter geslaagd.

Of ik ben gewoon een avondje lekker thuis en eet het lekkerste gerecht van de wereld: Roti! Dan ben je gewoon nog dankbaarder voor een lekker – door mama gemaakt – gerecht 🙂

En hier wordt ik dan zo blij van ^-^

Afgelopen week was er ZON! In mijn tuintje in Leeuwarden is weinig wind en veel zon, wat betekent: WARMTE!

Met praktijk komt ook de – niet willen opruimen – bui. Na praktijk heb ik meestal geen puf meer. Alles wordt maar ergens neer gekwakt en dat geeft veel rotzooi. Die kleding ligt daar overigens om te drogen, want mijn rekje was hartstikke vol. Praktijk betekent rotzooi. En veel afwas.

Met praktijk heb ik een afwas verzameling. Op mijn koelkast worden alle borden, bekers en kopjes verzameld totdat ik ooit echt toch die dingen nodig heb. Of een opruim bui heb. Of stiekem Vriendje langskomt en ik hem een theedoek in de handen kan drukken 🙂

Met lieve Marije.

Links: Mijn pony wordt lang. Te lang.       Rechts: Laatste wijnles.            Gelukkig ben ik erg handig met vlechten   Nog wat proeven en beschrijven.        en kan ik bij mezelf invlechten en heb        Die tweede was echt heerlijk 🙂           ik nergens last meer van.

Links: De eerste open brug van de lente. Dat er nog een heleboel gaan komen. Ik vind het best oké om bootjes te kijken. Hartstikke leuk zelfs. Maar niet als ik bijna te laat kom. Of ik mijn bus moet halen. Dan duurt het altijd verschrikkelijk lang. En maar dringen voor die slagbomen. Ze gaan echt niet sneller open als je gaat drukken. 
Rechts: maandag had ik mijn enige 2 tentamens. De eerste op 08.30u en de tweede om 14.30u. Genoeg extra studie tijd dus.  Behalve als je met  twee hele gezellige mensen probeert te leren. Dan komt het gewoon niet zo goed 🙂Tweede tentamen ging overigens echt heel erg slecht. Ik ben benieuwd naar de uitslag.

Van water in de vaart naar geen water uit de kraan. Ik heb geen idee welke dag het ook alweer was, maar er was een grote waterleiding gesprongen in de omgeving van Leeuwarden en opeens zaten we allemaal zonder water. Natuurlijk wil ik dan douchen, afwassen (fijn excuus) en naar de wc. Ja, niet dus. Gelukkig hadden we naar vier uurtjes weer water en was alles weer op orde. Behalve de supermarkten. Iedereen ging opeens heel snel water halen. Ik had er niet eens aan gedacht om water in bij de Jumbo te gaan halen. Oeps? Een klasgenootje had alleen de volgende dag steeds geen water. Dan maar wat aan de andere kant van Leeuwarden meesmokkelen 🙂

Deze speak peek was niet heel erg lang, maar dat mag de pret niet drukken. Ik kijk uit naar de komende weken. Eindelijk mooi weer, maandag de start van de laatste module (Wow! Nu al!) hier een feestje, daar een drankje drinken en gewoon veel gezelligheid.

Een fijne week!

Wat denk jij ervan?

