Hey, I saw you on my screen #9

Films, ik houd van ze. In alle maten, vormen, kleuren en geuren. Daarom behandel ik eens in de zoveel tijd films die ik gezien heb en die mijn hart gestolen hebben. Of die ik helemaal verschrikkelijk vond.  Ik was nooit een grote animatie filmfan, maar na deze drie films ben ik toch wel een beetje (boel) fan. Deze keer vier animatie films waar ik onwijs van heb genoten en een ongezouten mening over heb. Lees, kijk en geniet!


Despicable Me
Op het vele aanraden van een klasgenootje heb ik eindelijk Despicable Me gekeken en ze had zo gelijk! Deze film is ontzettend grappig en leuk. Despicable Me gaat over een superschurk Gru die de maan wil stelen samen met zijn gele handlangers om zo eindelijk respect te winnen van zijn moeder. Gru probeert een krimpmachine te stelen, maar omdat zijn vijand Vector hem al eerder had gestolen moet Gru hem eerst van hem stelen. Dit lukt niet zo heel goed, maar met de hulp van drie weesmeisjes hij steelt de machine. Maar de drie weesmeisjes blijken toch meer te doen dan alleen helpen met stelen van de machine.

De film is zo ontzettend grappig en heerlijk. Ik heb echt genoten. Gru is eigenlijk helemaal niet z’n superschurk als dat hij graag zou willen zijn en zijn kleine gele handlanger de Minions zijn soms te grappig. Ik vind het altijd erg mooi om te zien hoe een film een boodschap overbrengt en in animatie films gaat dat altijd beter dan ‘normale’ films. De boodschap van deze film is mooi en ontroerend en ik kan zeker niet wachten op deel twee! En dat Gru ook nog eens Steve Carell is maakt het nog leuker!


Rio
De film over een blauwe vogel Blue die de wijde wereld in gaat zonder dat hij kan vliegen die een slachtoffer wordt van illegale handel. Zijn baasje Linda krijgt een bezoek van Túlio die haar vertelt dat Blue het laatste mannetje van zijn soort is en dat hij een vrouwelijke vogel voor Blue heeft om te paren namelijk Jewel. Maar Jewel heeft niet echt zin om zich voort te planten en Blue en Jewel ontsnappen hoewel dat nog al ingewikkeld is, omdat Blue niet kan vliegen. Dan worden ze beiden gevangen genomen door smokkelaars. Gelukkig kunnen ze weer ontsnappen, maar wordt Jewel daarna nog een keer gevangen genomen door dezelfde smokkelaars. Blue heeft ondertussen wat bijzondere gevoelens gekregen voor Jewel en samen met vrienden bevrijd Blue Jewel en leven ze lang en gelukkig met drie baby’s. De gedachte achter deze film is heerlijk. Als je er maar in beloofd dan kun je bereiken wat je wilt! Zoals vliegen. Ik vond deze film leuk, maar niet bijzonder wauw. Het was een leuk vermaak voor de vrijdagavond, maar niet wauw. Het liedje dat bij de film hoort, daarin tegen was dan weer wel erg leuk!


Ratatouille
Ik was een beetje sceptisch voordat ik deze film zag. Ik vind ratten echt verschrikkelijk. Hoe kan ik dan een film over een rat geweldig vinden? Ik heb geen idee, maar hij was geweldig! De film gaat over Remy, een rat die heel graag een Franse topkok wil worden en Linguini, een jongen die door middel van een brief van zijn moeder naar het restaurant komt van de overleden topkok Auguste Gusteau. Linguini en Remy gaan samenwerken en gelukkig kan Linguini daardoor zijn baan behouden. Samen worden ze al gauw een top team, maar de manager Skinner heeft andere plannen en als hij er ook nog eens achterkomt dat hij zijn restaurant kwijt kan raken aan Linguini raakt hij in paniek. Hij had namelijk andere plannen met Gusteaus restaurant, maar dat moet strikt geheim blijven. Linguini komt achter deze plannen door de hulp van Remy en ontslaat Skinner. Ik wil niet teveel verklappen, want hij is echt ontzettend leuk! Ik heb de eerste keer echt onwijs gelachen en zelfs voor de tweede keer was hij leuk! Een hele grote aanrader dus!

Alle films waren leuk en het zijn allemaal hele grote aanraders! Vooral nummer 1 en 3. Dus ren naar de videotheek, downloadsite of bol.com en kijk deze films. You are going to love these! ♥

Wat denk jij ervan?

