A little peek into my life #18

De maand mei is al bijna weer voorbij. Het wordt nu echt steeds een beetje drukker op school, nog een maand en dan heb ik mijn laatste tentamen achter de rug. En ik moet nog zoveel doen. Het wordt gezellig! Het zal dus ook wel de komende tijd erg rustig zijn op le blog. Maar het is nu eerst tijd om terug te kijken naar een erg leuke maand πŸ™‚

Het begon met een weekendje BelgiΓ«. Samen met mijn vriendje, 9 vrienden en drie dames gingen we een weekend naar de Ardennen.

Met een kort bezoek aan Luik reden we door naar ons huisje. We hadden een soort vakantiehuis waar we met zijn veertienen prima een weekendje konden vertoeven.

Rondje wandelen met de heren. Heuvel op en heuvel af. En het was dan misschien niet onwijs mooi weer, maar het was gelukkig droog!

Zaterdags gingen we naar de Bierbrouwerij van La Chouffe. Echt reuze interessant, ondanks ik geen bierdrinker ben maar omdat ik dit soort technieken wel heb geleerd voor school herkende ik erg veel en dat maakte het leuk.

En we mochten ook proeven. Het bier van La Chouffe wordt ook wel kabouterbier genoemd. Heel erg leuk, maar of het ook lekker bier was. Ik geloof van wel als ik mijn medereizigers mag geloven, maar ik vind bijna elk biertje hetzelfde smaken. Vies en bitter.

Dat het toch wel lekker bier was bewijst deze foto wel weer. Deze foto heb rond negen uur gemaakt geloof ik. Binnen zes uur zijn deze 0.75l flessen allemaal opgegaan. De mannen hebben zich wel vermaakt πŸ™‚

Allemaal kabouters. Het was echt een zeer geslaagde vakantie! En het was voor mij de eerste keer dat ik met allemaal jongens op vakantie ging en ik heb me super goed vermaakt! Ze zijn stiekem bijna nog leuker dan om op vakantie te gaan dan met meiden πŸ™‚ Toen ik thuis kwam stonden onze bomen prachtig in bloei. Jammer dat de zon er niet was, want dan zijn de bomen nog mooier. Maarja, de zon is er al een hele tijd niet.

Bij gebrek aan een broodrooster, toast ik broodjes gewoon met mijn tosti ijzer πŸ™‚

Lekker kopje thee. Ik vind het altijd fascinerend om te zien hoe z’n theezakje uiteindelijk de thee ‘loslaat’ en het water verkleurt.

Dit was echt verrassend onwijs lekker! Rijst met ananas, hamblokjes, mais en champignons met wat saus. Echt heel erg lekker! Ik ben dol op mais en champignons en dit was een bij elkaar geraapt zooitje wat ik zeker vaker ga maken!

Voor mijn werk bij La Place moest ik een opfriscursus doen. Heel erg saai, maar ja. Het is wel verplicht.

DNA afnemen voor het sportonderzoek van afgelopen woensdag. Lekker met vier wattenstaafjes door je mond heen vegen.

Voor school moest ik uit eten en dat hebben we gedaan in de Lachende Koe in Leeuwarden. Het was superleuk en superlekker en hun menukaart was echt heel erg grappig! Ze hadden het een soort van gebaseerd op de Leeuwarden Courant. Super leuk!

Voorgerecht: Champignonnensoep

Hoofdgerecht: Kipfilet met rozemarijn en kruidenkaas met aardappeltjes en groenten.

Nagerecht: Cheesecake met vanille ijs en slagroom. Dit was zo LEKKER! De cheesecake was verrukkelijk! En dat alles voor €25,35 incl. drankjes. Hier kom ik zeker terug.

Precies €25,- getankt. Dat lukt me nooit om een rond bedrag te tanken dus hier moest ik wel even een foto van maken. En in de VU Amsterdam hadden ze een ding staan wat zo uit een Star Wars film zou kunnen komen. Echt grappig.

En als laatste een foto van vijf jaar geleden. Jildou met lang haar. Als ik deze foto zie dan wil ik toch wel graag terug naar mijn lange lokken.

Nu ga ik vandaag op weg naar Dalen voor nog een weekendje weg. Daarna is het vier week keihard werken voor school en tijd voor zomervakantie. Dan is mijn eerste jaar alweer voorbij. Jeetje, dat gaat echt onwijs snel!

Wat denk jij ervan?

