Tuesday book day #1: Geknipt voor jou

Boeken zijn mijn guilty pleasure. Jezelf onder dompelen in een andere wereld die je zelf kunt bedenken. Ik vind het heerlijk! Mijn boeken collectie is me bijna net zo lief als mijn oorbellen collectie en nu de zomer (soort van) is begonnen is het tijd om die collectie uit te breiden met nog meer prachtpraaltjes en deuren naar andere werelden. Daarom heb ik besloten elke week een boek dat mijn hart heeft gestolen te delen met jullie. Op een doodgewone dinsdag, die dan misschien wel net een beetje beter wordt door die nieuwe ontdekking.

Het eerste boek dat ik in de aanbieding heb is: ‘Geknipt voor Jou’. Het is geschreven door Chantal van Gastel en is haar derde boek. De inspiratie kwam uit een telefoontje van haar zus. Haar zus had onder werktijd een telefoontje gekregen dat ze haar zoontje van de crèche moest halen, want hij was ziek geworden. Dit terwijl haar zus helemaal geen kinderen heeft. En dat was het begin van een geweldig boek.

Het verhaal gaat over Hannah en Frank. Hannah is een jonge ambitieuze vrouw die haar eigen modelabel op wil zetten en Frank, een arrogante advocaat met een ziek zoontje op de crèche. Hannah en Frank ontmoeten elkaar doordat Hannah een telefoontje kreeg van de crèche dat haar zoontje opgehaald moest worden (terwijl Hannah helemaal geen kinderen heeft) en uiteindelijk haalt ze het jongetje op. Haar boss from hell Anna Lee geeft haar wel raardere opdrachten en later op de middag brengt ze Sven terug naar zijn vader. Vanaf dan begint een wisseling van e-mails en lijkt Frank opeens toch niet zo arrogant en verschrikkelijk meer als de zaken op de werkvloer uit de hand lopen. Maar hij is wel getrouwd en heeft een kindje. Daar kan zij toch niet iets mee beginnen?

Het verhaal is erg luchtig en super leuk! Het verhaal is niet alleen vanuit Hannah’s perspectief geschreven maar ook vanuit Frank en dat maakt het zo leuk. Zo ervaar je niet alleen wat Hannah van Frank vindt, maar ook hoe leuk Frank Hannah vindt en hoe ze naar elkaar toegroeien en allebei verliefd worden.

IMG_7710
Het was echt een boek om vast te houden. Dit kon niet neergelegd worden! Ik móést doorlezen, dit verhaal ging uit. Ook al was dat veel te snel. Ik was echt een beetje verdrietig toen dit verhaal afgelopen was. Maar het einde was ontzettend leuk en toch een klein beetje verrassend. Die verrassing ga ik natuurlijk niet vertellen, die mag je helemaal zelf gaan ontdekken 🙂

‘Geknipt voor jou’ is te koop bij bijna alle boekhandels in Nederland en Vlaanderen te koop voor €10,- en natuurlijk op Bol.com.

Wat denk jij ervan?

