A little peek into my life #19

Het is een hele tijd geleden dat ik weer een sneak peek heb laten zien. Ik had het vorige maand vooral erg druk met school en andere dingen behalve verhaaltjes schrijven. Vandaag is het 1 juli en een begin van een nieuwe maand en vakantiééé!!!! Eindelijk is het dan zover. Sommigen moeten nog even door bikkelen, maar voor de meesten onder ons hebben we nu eindelijk vakantie! Tijd om te spaarrekening vol te gooien door al het werk of gewoon leeg te laten lopen door alle leuke dingen die in de vakantie gepland staan. Maar eerst neem ik jullie mee naar de weken voordat ik eindelijk vakantie had. Kijk je mee? Voordat de schooldrukte echt begon ben ik eerst nog een weekendje weggeweest met mijn ouders, zusjes en vriend. Op naar de Hutteheugte! Het was erg gezellig en ik heb me supergoed vermaakt! 

IMG_7434

Gek doen met Willeke in de speeltuin. Even weer kleine meisjes zijn IMG_7437

We kwamen een varkentje tegen die echt sprekend op Pumba lijkt. het zouden broertjes kunnen zijn. Helaas was deze echt onwijs lui in tegenstelling tot onze Pumba.

IMG_7487

Midgetgolfen is niet mijn sterkste punt. Ik eindigde één na laatste. Bijna goed genoeg voor de troostprijs 🙂 De mini-vakantie was erg leuk en we gaan in september nog een keer. Ik vind dit soort vakantie’s altijd erg leuk. Ik woon zoals je weet doordeweeks in Leeuwarden en zie mijn zusjes en ouders niet zoveel meer als vroeger. Dan is z’n weekend hartstikke gezellig en leuk. Quality time with the family 🙂 

Toen ik na de vakantie weer terugkwam in Leeuwarden zag ik dan onze tuin nu helemaal was veranderd in een oerwoud. Ik was er helemaal klaar mee en ik ongeveer twee uur was onze tuin brandnetel, berenklauw en nog meer onkruid vrij.

Ontbijten in het zonnetje. Ik ben zo blij met mijn kleine tuintje in Leeuwarden. Overdag is het er bloedheet en kun je er bijna levend verbranden, maar ’s ochtends is het echt heel erg lekker en zit ik er heel vaak te ontbijten.

 

Picknicken in de Prinsentuin met een zonnetje. Genieten! En bloemetjes gekregen van het vriendje. Superlief en ze hebben het behoorlijk lang uitgehouden. Ze hebben bijna drie week geleefd en ik vond het echt zo ontzettend leuk 🙂

Toen was het tijd voor school. Heel veel school. We moesten erg veel inhalen en snel maken en hierdoor heb ik helaas mijn research rapport niet gehaald, maar in de herkansing krijgen we wel een voldoende. Dat moet goed komen! Hier hadden we ons een dag opgesloten in de bibliotheek en het was een hele lange dag.

Spaans leren. Helaas heeft het niets geholpen en moet ik volgend jaar een herkansing doen. Ik vind het echt super jammer dat hij niet goed ging, maar ik heb deze keer wel één punt meer gehaald. Van een 5 naar een 5.1. Er zit wel verbetering in 🙂

Ik vind dit altijd erg bijzonder. Altijd als de bus beslagen is, is dit raam schoon. Ik ben altijd benieuwd hoe dit nu eigenlijk kan. Want elk raam heeft een blazer die het overigens erg slecht doen, maar dit raam is altijd schoon en onbeslagen. Heel bijzonder.

Toen was het tijd om het jaar af te sluiten. Mijn laatste echte schooldag als eerstejaars studente was op 14 juni. We hadden toen een Hospitality Summit en het was een verrassende leuke dag. Tijdens de Summit moesten we in verschillende groepen over verschillende onderwerpen debatteren. Ik heb zelfs nog een bijzonder certificaat gewonnen ie volgens mijn persoonlijke coach erg belangrijk is. Aan het eind van de dag mochten we met zijn allen ballonnen los laten en was ons eerste jaar ‘afgesloten’.

Het enige wat nog gedaan moest worden waren tentamens maken (alles gehaald!) en mijn portfolio maken en inleveren. Mijn coach dacht dat ik er erg lang mee bezig was geweest en dat is altijd leuk om te horen als je er maar één dag mee bezig bent geweest. Hij zag er ook best goed uit en ik ben stiekem wel erg tevreden! Het grappige was dat mijn coach me allemaal vragen ging stellen over mijn blog. Hij heeft hem dus gelezen. Dat is best een heel rare gedachte. 

Na mijn laatste tentamen ging ik samen met twee klasgenootjes in het zonnetje lunchen op mijn school. Het was erg grappig om nu eens de gast te zijn, terwijl we een module geleden nog de bediening waren en zelf in de keuken staat om deze gerechten klaar te maken.

Lekker lui in de Prinsentuin samen met het vriendje. De Prinsentuin is echt een heerlijke plek midden in de stad en ik hoop dat het straks in september ook weer echt onwijs mooi weer is, om daar verschillende avonden te spenderen met vriendinnen, klasgenootjes, wijn en gezelligheid.

Laatst waren we ons kat kwijt. Wat bleek was hij boven onder mijn bed gaan liggen en heeft hij zichzelf lekker comfortabel gemaakt. Wat een schatje is het ook 🙂 Eigenlijk mag hij niet boven komen, maar zodra hij de kans krijgt stormt hij naar boven om lekker te gaan slapen. We zijn ook eigenlijk veel te lief voor hem, want het is ook wel heel erg schattig als hij opeens onder mijn bed ligt.

Terug verhuizen naar Veenhuizen. Doordat ik de hele vakantie aan het werk ben hoef ik niet meer terug te komen in Leeuwarden tot en met september. Dus ik heb mijn hele kamer leeggehaald en op de achterbank gedropt. Terug mee naar huis. Gelukkig heb ik mijn huisgenoten die op de rest van het huis letten 🙂


Wat een bende! Ja, dat krijg je als je ook thuis gaat verhuizen. We krijgen in augustus een uitwisselingsstudent dus was het nodig om even van kamer te wisselen. Zo ging ik naar Willeke haar kamer en zij naar die van mij. Dat bracht erg veel rotzooi met zich mee. Maar ook jeugd sentiment. Zo is dit lijst links van toen ik samen met mijn nichtje nog met de paardjes en boerderij speelde bij mijn Beppe en hadden we onze eigen paardrijlessen. Zo leuk om terug te lezen. Ik heb het nu overigens wel weggegooid.

Afgelopen zaterdag ging ik naar de film ‘Now You See Me’ en het was de première in Assen. Daarom hadden ze een (ja, hoe noem je zo iemand) goochelaar met kaarten uitgenodigd om ons te verbazen met een heleboel kaart trucs. Ik was elke keer weer verbaasd. Je zet een handtekening op een kaart, stopt hem tussen de stapel, hij knipt in zijn handen en opeens ligt hij bovenaan. DAT KAN TOCH NIET?! Ik vond dat echt bijzonder.

Nu is het eindelijk vakantie en tijd om hard aan het werk te gaan. Donderdag gaan we richting Limburg voor een trouwerij van hele goede vrienden en de week daarna zit ik op Mallorca. Ik heb er zoveel zin in!

Gaan jullie ook nog op vakantie?

Wat denk jij ervan?

