Tuesday book day #2: Beautiful Creatures

Misschien heb je van de film gehoord? Misschien heb je van het boek gehoord? Het kan bijna niet dat je niets van dit verhaal hebt gehoord. De film was dan misschien niet z’n groot succes, maar dat betekent niet dat het verhaal slecht is! Want het verhaal is echt meeslepend leuk!

Het verhaal gaat over Ethan en Lena. Ethan is een doodnormale jongen die woont in Gatlin en het boek begint met een bijzondere droom over een meisje dat hij nooit heeft ontmoet. Wanneer Lena opeens in Gatlin komt wonen, voelt hij zich verschrikkelijk aangetrokken en blijkt zij het meisje uit zijn droom te zijn. Ze kunnen met geen mogelijkheid uit elkaar gehouden worden en Ethan is vastbesloten om te ontdekken waarom hij zo graag bij haar in de buurt wil zijn en wat voor geheim Lena heeft. Lena doet haar best om deze vloek en haar geheim verborgen te houden, maar de tijd begint te dringen….

Het boek heeft 563 pagina’s en alhoewel ik onwijs kan genieten van een dik boek vond ik deze soms wel een klein beetje langdradig worden. Het boek is geschreven door twee vrouwen en daardoor verschilt de schrijfstijl nogal wat soms wat verwarring op kan leveren. Op het ene moment wordt het verhaal tot in detail verteld, het andere moment is het een beetje chaotisch. Wat ik wel erg leuk vind is dat het verhaal wordt verteld vanuit Ethan’s perspectief. Lekker verfrissend, want een mannelijke hoofdpersoon komt niet zo vaak voor in mijn boeken. Hier en daar vind ik af en toe wel dat het verliefdheidsgevoel een beetje (heel erg) wordt geromantiseerd, maar daar zijn boeken tenslotte voor.

De film heb ik ook gezien en ondanks dat hij dichtbij het verhaal bleef vond ik hem niet heel erg leuk. De effecten zijn overigens wel echt geweldig en als ik het boek niet had gelezen had ik de film erg leuk gevonden! Helaas ben ik nooit z’n fan van films nadat ik de boeken heb gelezen, maar dan wordt vaak het sprookje in je hoofd wreed verstoord.

Ik ben erg nieuwsgierig naar deel twee Beautiful Darkness (Vervloekt), deel drie Beautiful Chaos (Chaos) en deel vier Beautiful Redemption (nog niet vertaald naar Nederlands). Ik heb deel één in het Nederlands gelezen, maar ik denk dat ik de overige delen in het Engels ga lezen. Dat lijkt me toch nog net iets mooier.

De boeken zijn verkrijgbaar via bol.com. Deel één Nederlands kost €12,50. In het Engels kost hij 11,99. Deel twee en drie Nederlands zijn beide €15,- en in het Engels zijn de laatste drie delen €9,50. Ik ben benieuwd of de overige delen met ook zullen betoveren 🙂

 

3 thoughts on “Tuesday book day #2: Beautiful Creatures

Wat denk jij ervan?

