The closer you look, the less you actually see

ff8e7f6

Afgelopen zaterdag zat ik weer in de bioscoop. Deze keer voor Now You See Me. Door de trailer was ik behoorlijk nieuwsgierig geworden, want een handvol goede acteurs en die ook nog eens illusionisten spelen met een goocheldoos die ver boven mijn hoofd gaat was ik erg benieuwd.

De film begon met de introductie van de vier illusionisten. Daniel J. Atlas (Jesse Eisenberg), Merritt McKinney (Woody Harrelson), Jack Wilder (Dave Franco) en Henley Reeves (Isla Fischer) hebben alle vier hun eigen bijzondere ‘krachten’. De vier illusionisten worden bij elkaar gebracht door tarotkaarten. Een jaar later staan ze met een show op Las Vegas en noemen ze zichzelf ‘The Four Horsemen’.  large (1)

De trucs zijn echt adembenemend en ik vraag me elke keer weer af hoe dit in hemelsnaam kan. Natuurlijk is het een film en lijkt het allemaal voorspelbaar, maar je wordt echt telkens weer verrast. Ik had het einde van de film niet kunnen voorspellen! large
De film gaat dus over de vier illusionisten die in hun eerste show een bank beroven in Parijs. Rechercheur Dylan Rhodes (Mark Ruffalo) wordt op de zaak gezet en samen met zijn partner moet hij hun oppakken voor de beroving. Maar hoe wil je vier illusionisten oppakken zonder bewijs? Dan heb je ook Thaddeus Bradley (Morgan Freeman) die het helaas niet heeft gemaakt als illusionist en nu iedereen wil ontmaskeren in zijn televisieshow. Het is allemaal af en toe best ingewikkeld.


Maar het is zo leuk. Now you see me is zeker één van mijn favorieten 🙂 De trucs verbazen je elke keer weer. De film is gevuld met goede acteurs en actrices en het einde is echt een verrassing. Het camerawerk is verrassend goed en hoe de trucs op het witte doek worden overgebracht is echt heel leuk. Het einde van de film vond ik best verrassend en ze weten heel goed te verbergen wie nu eigenlijk het brein achter de hele operatie is. Je denkt dat je er zo dichtbij bent en dan BOEM. Je hebt het helemaal mis.

Hoe dichterbij je denkt dat je bent, hoe minder je eigenlijk ziet!

Wat denk jij ervan?

