Ik wil jullie voorstellen aan Pumba

Ik heb het in mijn posts best vaak over Pumba, maar ik heb mijn beste dierenvriend eigenlijk nooit echt voorgesteld.

Pumba is ons huisvarken en bij ons sinds april 2010. Hij is nu iets meer dan drie jaar oud. Mijn vader heeft hem gekregen van zijn collega’s (leuk cadeau) en we waren echt heel verrast. Toen hij bij ons kwam wonen was hij net tien week oud en heel klein. Hij was echt een popje en heel erg schattig.

De eerste keer binnen. Is het niet een schatje?

De eerste weken was het net een kat. Aan het lijntje als hij buiten liep, de kattenbrokjes opeten en hij ging zelfs één keer de kattenbak in.

Het liefst ligt hij te slapen in de zon. Dat deed hij vroeger en dat doet hij nu nog steeds. Vroeger wou hij bij ons liggen op de stoel en op de bank. Dan viel hij bij je in slaap en lag er een lieve slapende Pumba op mijn schoot.

Hij was zelfs kleiner dan onze kat. Waarom bleef hij niet zo mini?

Uiteindelijk kreeg hij zijn eigen hokje. Pumba kreeg zijn eigen hondenhok en buitenplaats.

En Pumba groeide echt hard. Hij past nu met geen mogelijkheid meer in dat hokje. Hij is groot geworden!

Wat een grote jongen! Hier was hij precies één jaar bij ons. Wat is hij snel gegroeid!

We hebben hem zelfs een trucje geleerd. Meneer kan heel goed zitten. Op commando en vooral als het wat lekkers krijgt, want daar is meneer dol op.

En nog steeds houd hij van zonnen, slapen en niets doen.

Dat was het voorstelrondje van Pumba. Ik hoop dat jullie nu wat meer weten over mijn lieve vriendje waar ik maar al te graag mee knuffel.

One thought on “Ik wil jullie voorstellen aan Pumba

Wat denk jij ervan?

