Het eten op Mallorca

Ik ben dol op eten. Het is altijd weer een uitdaging om iets lekker te maken als ik in Leeuwarden ben en naar de supermarkt gaan is voor mij een klein feestje. Uit eten gaan is echt een traktatie en ik ben er echt dol op! Ik ga de laatste tijd veel vaker uit eten geweest en ik kan er echt intens van genieten.

Op vakantie ben ik hele dikke vriendjes met eten. Elke avond uit eten is elke dag weer een feest. Maar op vakantie is het ook vaak de ene toeristische restaurant na de andere. Dan ben je in Spanje en kun je op de hoek een broodje kroket halen. Daarnaast kun je pannenkoeken halen en daarna is een English Pub te vinden. Toch niet helemaal Spaans, dat was wel jammer. Ondanks dat heb ik heerlijk gegeten en de ene keer dat we een echt Spaans restaurant bezochten, was de minst leuke ervaring.

IMG_8149

Dag 2: Van de eerste dag heb ik helaas geen foto, maar op de tweede dag aten we bij een restaurant van een Nederlandse dame. Dit waren Mexicaanse fajitas en zo onwijs lekker! Eigenlijk het allerlekkerst van de hele week. Het restaurant waar we aten heette The Western Steakhouse en is een dikke aanrader als je ooit in Cala Egos bent.

SAMSUNG

Dag 3: Spaans vispotje. Mosselen, zalm, kabeljauw en hele grote garnalen. Lekker, lekker, lekker! Jammer van de frietjes, want een ander garnituur paste misschien beter.

Naamloos

Dag 4: Tapas eten! Ondanks dat het niet bij een orgineel Spaans restaurant was, hebben we hier echt onwijs lekker gegeten! Uienringen, inktvisringen, gehaktballetjes, kip, olijven, salades. Het was onwijs lekker! En ik had gewoon erg veel zin in mais. Heerlijk 🙂

Dag 3 & 4 hebben we gegeten bij Pirates in Cala d’Or. Ook dit restaurant had Nederlandse eigenaren en ook bijna alle medewerkers waren Nederlands. We vonden het er de eerste dag zo leuk dat we daarna gewoon weer zijn aangeschoven.

SAMSUNG

Dag 5: Omdat we niet weer bij Pirates wouden eten, hadden we een makkelijke maaltijd. Pasta Carbonara, mijn favoriete pasta. Was verrassend lekker!

SAMSUNG

Dag 6: Een maaltijd waar we bijna een uur op hebben zitten wachten. Niet echt fijn, maar met een beetje Wifi en geklets hebben we ons vermaakt. Ik ben erachter gekomen dat ik gepofte aardappels echt heel erg lekker vond. Genieten gewoon 🙂

IMG_8312

IMG_8315
Dag 7: De laatste avond sloten we af bij The Western Steakhouse in Cala Egos. Samen met Nacho’s en heerlijke Sangria hebben we een fijne laatste avond gehad en heb ik erg lekker gegeten in Mallorca.

Toch wel wat anders dan aardappels en groente van Mem.

One thought on “Het eten op Mallorca

Wat denk jij ervan?

