Bijna jarig!

Toen je klein was, was het allemaal niet zo ingewikkeld. Je wilde barbies, lego of raceauto’s. Op de dag van je verjaardag kwamen je opa en oma, buurvrouw en andere familieleden. Je stuurde je vriendjes en vriendinnetjes allemaal een ‘ik geef een feestje’ kaartje en je trakteerde op school. Op je feestje waren allemaal spelletjes. Van voetballen in de achtertuin tot snoep happen in een bak met water. Om zes uur ging iedereen weer naar huis en kregen ze een heuse goodiebag mee. Gevuld met snoepjes. Ja, die feestjes van vroeger waren geweldig!

Tegenwoordig weet ik niet zo goed meer wat ik met mijn verjaardag moet, zit in Leeuwarden op vijf september in plaats van thuisthuis en trakteer ik mijn huisgenoten op taart in plaats van mijn zusjes. Je krijgt allemaal Facebook berichtjes in plaats van echte kaartjes en dat feestje? Daar zal wel een lading drank bij tevoorschijn komen om daarna met een huge ass kater mijn nieuwe levensjaar in te gaan.

Over precies een maand word ik twintig. Dan zijn mijn tienerjaren voorbij. Hallo volwassen leven. Naja, bijna dan. Zoals Willeke Alberti zingt ‘’s ’t waar, ben ik twintig, Is m’n tienertijd voorbij? Waarom gaan toch die jaren. Als je jong bent zo vlug?’ Want hoewel twintig echt nog niet oud is, voel me opeens echt heel oud! Ik weet het, het is belachelijk maar het valt me zwaar. Maar hoe ga ik dit vieren? Wat ga ik vragen en wie moet ik uitnodigen? Keuzes, keuzes, keuzes. Als je ouder wordt wil je toch graag een goed feest geven. Een barbecue is niet erg origineel, maar wel lekker. En al die lading drank, is dat nu echt nodig? Waarom kunnen we niet gewoon spelletjes doen.

Kom, we gaan met zijn allen gewoon koekhappen en voetballen. Iedereen krijgt van mij een ‘Ik geef een feestje’ kaartje en wie kan het schelen dat we twintig jaar en ouder zijn? Wij gaan koekhappen op mijn verjaardagsfeest. Oké, en misschien een drankspelletje. Gewoon omdat dat lekker kan. Je wordt niet thuisgebracht hoor, maar je krijgt wel snoepjes mee naar huis!

Posted in Fun

Wat denk jij ervan?

