Tag: Het Eerste Ding

Ik was aan het rondzwermen op het internet en ik kwam weer een leuke tag tegen die ik graag met jullie wou delen. Het gaat over verschillende eerste keren en hoe ze waren. Nou, voor de eerste keer een radio kopen was echt heel bijzonder ๐Ÿ™‚

Wat is het eerste dat je doet als je ’s ochtends wakker wordt?
Mijn telefoon van mijn nachtkastje grijpen en snoozen. Ik ben vaak een moeilijke wakker worder en je kunt natuurlijk ook gewoon je wekker een half uur later zetten en er dan echt uitgaan, maar dat is toch saai. We willen niets liever dan om de tien minuten gewekt worden door een wekker. Genieten. En natuurlijk je ogen opendoen, maar dat is even niet het antwoord waarop we zitten te wachten toch?

Je eerste baantje
Serveerster in het restaurant waar ik nu bijna vijf jaar later nog steeds rondhuppel. O, wacht. Ik heb ook nog lelies gekopt toen ik vijftien was. Heel gezellig en ik had echt de leukste collega’s!

large (3)

Het eerste dat je wilde worden als je later groot was?ย 
Binnenhuisarchitect! Geen twijfel over mogelijk. Dat wou ik vroeger heel erg graag worden. In mijn wiskunde schrift tekende ik huizen en kamers vol. De Sims vond ik een heerlijk spel om allemaal huizen en ruimtes in te richten. Genieten! Ik vind het nog steeds leuk om daar mee bezig te zijn, maar ik heb nu een andere weg ingeslagen.

Het eerste ding dat je doet als je naar de sportschool gaat?ย 
Inchecken met de sleutel en omkleden. In de vakantie nu ik weer thuis ben ga ik niet naar de sportschool. Die van mij zit in Leeuwarden dus dat gaat een beetje moeilijk, maar straks als de school weer begint ga ik weer lekker Zumba’en en sporten ๐Ÿ™‚

Het eerste ding dat je doet als je thuiskomt van werk of school?ย 
Als ik van mijn werk kom, vaak even op de bank en met de voetjes omhoog. Maar als ik thuis kom van school: hoi zeggen tegen mijn huisgenootjes.

267320_283660968407210_316335521_n_large

Mijn eerste echte auto
Was een Volkswagen Golf uit 1989. Mijn eerste grote liefde. Het ging niet zonder slag of stoot. Hij had geen stuurbekrachtiging, geen radio, de linkerachterdeur was kapot en het schakelsysteem deed het niet zo goed, maar dat gaf helemaal niets! Helaas kwam mijn schatje niet door de keuring en werd hij vervangen door een rode Daihatsu Charade. Ze is ook leuk, maar mijn eerste liefde kan niet snel worden vervangen.
De twee auto’s waren/zijn overigens van mijn ouders hoor. Ik cross er gewoon graag lekker in rond.ย 

Mijn eerste ongeluk/verkeersovertreding
De bocht te kort nemen en met de achterwielen tegen de zijkant van een brug aanrijden. Bam, achteras scheef en โ‚ฌ200,- lichter. Gelukkig kwam de golf er overheen en kon hij nog een hele tijd mee.

Je eerste keuze in een drankje
Sinas of 7-up.

large (2)

Je eerste keuze in dessert
Cheesecake! Hmmm, lekker lekker lekker. Of zuur vruchtenijs.

Het eerste liedje dat in je opkomt
Het verschrikkelijke vervelende liedje dat ik vandaag meerdere keren op mijn werk heb gehoord. Ik ken verder geen artiest of titel, maar het enige wat er gebeurd is ‘Mimimimimimimimimimi’. Verschrikkelijk!

Je eerste grote aankoop
Een radio bij de Expert. Ik was denk ik tien jaar en gekocht van mijn eerste spaarcentjes. Hij heeft het na acht jaar begeven. Hij doet het helaas niet meer.

Je eerste keer vliegen in een vliegtuig
Dat was naar Praag in 2010. Ik vond het spannend, maar super mooi. Helaas verliepen de vluchten niet zo lekker soepel, maar toen ik naar Mallorca vloog en terug ging dit jaar verliep het zo soepel. Ik vind vliegen weer leuk!

Dat was de ‘Eerste Dingen’ tag. Ik hoop dat je hem leuk vond en je mag hem natuurlijk lekker overnemen!

One thought on “Tag: Het Eerste Ding

  1. Heb net je blog ontdekt en vind hem echt super leuk! Heel leuk om al die TAGs en leuke uitdagingen te lezen! Je hebt me geรฏnspireerd en ik heb net ook een blog aangemaakt waarop ik mijn 101 things in 1001 days bijhoud, hopelijk neem je ook eens een kijkje! Al is het natuurlijk nog maar begonnen bij mij ๐Ÿ˜‰ Ik volg je alvast! Groetjes!

Wat denk jij ervan?

