Het openluchtmuseum in Arnhem

Een museum bezoeken vind ik altijd best wel leuk. Rondsnuffelen in oude spullen, kijken hoe mensen er vroeger aan toe waren en dankbaar zijn voor het feit dat we het nu toch allemaal best goed voor elkaar hebben. In de vakantie ging ik samen met mijn ouders richting Arnhem voor een bezoekje aan het openluchtmuseum.

Het openluchtmuseum was behoorlijk groot en we hebben er ook echt wel een hele dag rondgelopen. Van half elf tot half zes liepen we tussen de oude boerderijen, een werkende kaasmakerij, bakkerij, daglonershuisjes, een Molukse barak, over de dubbele ophaalbrug uit Oudekerk aan de Amstel en zagen we een hele grote collectie aan spaarpotten.

Het was eigenlijk een hele leuke dag waar ik toch weer even terug dacht aan al die mensen die het vroeger niet zo breed hadden en keihard moesten werken om hun maaltijd binnen te halen. Dan mogen vele van ons toch echt wel even in de handjes knijpen met al fijne dingen van nu!

En jawel, nummer 30 mag ik afstrepen van de lijst. Ik heb een museum bezocht dat niet in mijn eigen dorp staat. 

Wat denk jij ervan?

