Ik vergat mijn telefoon en was alleen

De zon schijnt, je hebt het mooiste plekje op het terras, je nipt aan je wijntje en ondertussen klets met je gesprekspartner. Ander scenario, een verjaardag. Iedereen die je hebt uitgenodigd is gekomen met hun cadeautjes. Ze genieten van je zelfgemaakte kwarttaart en gezellig drinken jullie een kopje koffie. Maar behalve dat je gasten hun cadeau hebben meegenomen is ook de mobiele telefoon meegekomen. Natuurlijk, wie kan hier nog zonder? Ook op het terras is hij volledig en altijd aanwezig. ‘Even kijken hoe laat het is hoor’, ‘Weetje wat ik laatst op Facebook zag?’, ‘Ik moet even iemand whatsappen’. Dit komt zo veel voor en ik geef het toe, ook ik doe mee aan deze ongezellige taferelen.

Ik kwam via Facebook een filmpje tegen en dit is zo ontzettend herkenbaar!

Dit filmpje laat echt onwijs goed zien hoe veel van ons, de telefoon toch eigenlijk veel te vaak gebruiken tijdens sociale gebeurtenissen. Alles moet op social media gezet worden en eigenlijk genieten we niet meer zoveel van wat er om ons heen gebeurt. Concerten moet je van genieten, niet vastleggen op slechte kwaliteit filmpjes waar je beeld zo beweegt dat je er misselijk van wordt en dan ook nog eens je buurvrouw ontzettend vals doorheen zingt.

Ik heb mijn telefoon ook wel eens vergeten en ja, je voelt je toch wel ‘naakt’. Maar pas ook dan besef je hoe erg je bent vastgegroeid aan je telefoon. Want wat is het eerste wat je doet als je ’s morgens wakker wordt en laatste wat je gaat doen als je gaat slapen. Inderdaad. Je telefoon vasthouden. Oké, in akward situaties en wachtkamers van de dokter of tandarts pak ik ook snel mijn telefoon erbij, maar eigenlijk kan ik ook wel gewoon de krant lezen.

Wat denk jij? Zijn we ook te druk bezig met onze telefoon en vergeten we de wereld om ons heen of is dit gewoon het nieuwe tijdperk en moeten we er maar aan wennen?

One thought on “Ik vergat mijn telefoon en was alleen

Wat denk jij ervan?

