Ik ben jarig!

large

Vandaag zijn mijn tienerjaren voorbij. Ik ben twintig geworden. Ja, ik kon vannacht niet zo goed slapen. Ik ben wel jarig vandaag. Cadeautjes, taart en knuffels op mijn verjaardag. Dat blijft altijd heel erg leuk. Ik kan niet wachten totdat mijn enige les van vandaag is afgelopen en ik in de bus naar huis kan om het pakketje open te maken dat al een week op de vriezer staat. Ik wil kaarsjes uitblazen en gezellig wijntjes te drinken met mijn liefste familie en vrienden, maar dat getal. Ik heb het er stiekem toch best wel zwaar mee.

Als je de 25 passeert worden de jaren niet meer geteld heb ik gehoord. Als je dan ook nog dertig wordt dan komt toch wel vaak de klap. Boem, we worden oud! Ik krijg de klap nu al. Wat ben ik eigenlijk ook een watje! Ik word twintig, geen vijftig. Ik heb nog mijn hele leven voor me en ben in de bloei van mijn leven. Waarom vind ik het dan zo erg om mijn ‘1’ te verliezen? Ik ben altijd het kleine meisje geweest, ben ik dat dan nu straks niet meer?

Niet meer over nadenken! ย Mijn negentiende jaar ging supersnel voorbij en het was geweldig! Ik mocht in een vliegtuig vliegen, ik ging naar Mallorca, haalde mijn eerste jaar IHM, deed ik mee aan de Nieuwjaarsduik, heb ik heel veel geschaatst, leerde ik hele leuke mensen kennen en mijn lieve vriendje kennen en ging ik in Leeuwarden wonen. Jeetje, wat ging dat snel. En hoezo oud? Sommige mensen zijn nog vรฉรฉl ouder!

Ik ga lekker mijn verjaardag vieren en cadeautjes uitpakken!

 

3 thoughts on “Ik ben jarig!

  1. Ik voelde me stiekem ook wel een beetje oud hoor toen ik 20 werd.. Is toch een levensfase die dan een beetje voor bij is. Maar ja, de taart en cadeautjes maken veel goed ๐Ÿ˜‰ Gefeliciteerd met je verjaardag!

Wat denk jij ervan?

