Een saaie les

Na vier weken school weten we onderhand wel welke lessen belangrijk zijn en welke niet. We weten precies welke lessen gezellig zijn, bij wie we liever niet zitten of juist wel, welke hoek in de klas is het fijnste en welke docent oké is. Ook weten we precies welke lessen we kunnen missen en tijdens welke lessen we ongestoord Facebook kunnen checken en waar je even je ogen dicht kan doen voor een schoonheidsslaapje. Na vier weken weet je dit allemaal precies en hebben we voor onszelf een nieuw rooster gemaakt. Die les van maandagmorgen die is niet belangrijk dus blijven we wat langer thuis. Zo gaat dat in het studentenleven. Maar als je nu een tentamen hebt van een vak wat onwijs saai is. Dan moet je even doorbijten. Zo’n vak is Recht waar het gaat over de wet, algemene voorwaarden horeca, contracten en de Europese Unie. Best interessant, maar moeilijk en Sudoku’s lijken op dat moment veel aantrekkelijker. Sommige mensen hebben hun ogen dicht, anderen spelen Candy Crush of willen opeens een berichtje sturen naar de achternicht van je beste vriend via Whatsapp.

Ik brei een einde aan mijn verhaal, een klasgenoot in dezelfde rij maakt een tekening van Pokémon en achter mij ontwaakt iemand uit zijn schoonheidsslaap. De les is bijna afgelopen. Ik heb mijn verhaaltjes af en heb niet veel opgelet. Maar als het tentamentijd is, dan vervloek ik mezelf samen met al mijn andere klasgenoten. Waarom hebben we niet beter opgelet tijdens de les? Leren we het dan nooit?

2 thoughts on “Een saaie les

  1. haha, herkenbaar ja! Dat had ik ook vaak tijdens college. Dan tegen de tijd van de tentamens baal je als een stekker… Kost het je ook extra veel tijd om alles te leren. Maar goed, als je je tijd gebruikt om te bloggen, dan heb je t toch niet helemaal lopen verdoen 😉

Wat denk jij ervan?

