De batterij is even leeg

Eindelijk op weg naar huis. In een propvolle trein is het eindelijk tijd om terug te gaan naar Leeuwarden. Ik heb net een lange dag van presentaties achter de rug en ik ben op. Soms heb je dat. Dan ben je de hele dag weg en aan het einde van de dag is je batterij leeg en stroomt je hoofd over. Ik kan niet meer terwijl als ik straks thuis ben ik nog lang niet klaar ben. Die presentatie van ons? Laten we daar maar niet over beginnen. Ze waren niet tevreden, dus er moet nog veel veranderd worden. Maar wij waren niet de enige presentatie van vandaag. Ik heb vandaag naar acht presentaties moeten kijken, waar uiteindelijk één van ons werd gekozen als winnaar van de dag. Het was geen wonder dat wij dit niet waren, maar toch moesten we de hele dag aanwezig zijn.

Dus stond ik vanmorgen om kwart over zes onder de douche om rond zeven uur op de fiets te zitten richting het station. Daarna nog twee uur in de auto naar Amsterdam waar we menig file zijn tegen gekomen. Te laat bij het hotel en eigenlijk ook niet volledig zijn voorbereid. De zenuwen worden steeds een beetje sterker en als dan de presentatie gebeurd is worden we behoorlijk afgekraakt.

Daarna is het tijd voor nog vijf presentaties en de puf is eruit. Na slechte feedback, een stomme eigen presentatie en een vooruitzicht op vier uur lang kijken naar presentaties ben ik toch wel een beetje chagrijnig aan het worden.

Nog anderhalf uur en hopelijk rijden we dan Leeuwarden binnen. Het begint buiten al steeds een beetje donkerder te worden. Als ik straks thuis ben gaat de joggingbroek aan, de kachel aan en plof ik lekker op de bank. Om het overige huiswerk toch nog een beetje dragelijker te maken neem ik er ook nog een beetje popcorn bij. Nog heel even doorbijten! Ik ben er bijna!

Maar heel soms wilde ik dat ik nog rekensommetjes kon spelen op de basisschool. Niet voor altijd hoor, maar heel even!

Wat denk jij ervan?

