Hey, I saw you on my screen #9

Films, ik houd van ze. In alle maten, vormen, kleuren en geuren. Daarom behandel ik eens in de zoveel tijd films die ik gezien heb en die mijn hart gestolen hebben. Of die ik helemaal verschrikkelijk vond. In november en december was ik veel in de bioscoop te vinden en deze vijf films heb ik mogen bewonderen op het grote scherm. Lees, kijk en geniet!


Mannenharten
Ik ben niet z’n fan van Nederlandse films maar deze wekte toch wel nieuwsgierigheid op. Vijf mannen die op zoek zijn naar de liefde en bedenken hoe ze daar mee om moeten gaan. Ik vond het leuk, maar niet heel erg bijzonder. Er was wat humor te vinden, maar niet mijn soort. Ik vond het geen typische slecht geacteerde Nederlandse film, maar voor iets wat een kerstfilm moest voorstellen vond ik het wel verdacht goed weer. En ’s winters is het niet meer licht om half tien ’s avonds. Foutje in de film. Ik vond het persoonlijk geen echte familiefilm waar je heen gaat met je kleine kinderen, want daarvoor werd er toch iets teveel gesekst in de film.


The Hunger Games Catching Fire
Een film waar ik heel erg nieuwsgierig naar was en die ik heel erg leuk vond! Twee uur lang heerlijkheid, maar toch vond ik hem ook wel weer lang duren. De film wordt erg rustig opgebouwd, maar ik zat na een uur toch wel te wachten op het moment wanneer ze eindelijk de Arena in gingen. Het uiteindelijke moment stelde niet teleur en ik verliet toch een beetje beduusd de bioscoopzaal en vol verwachting op deel 3. Groot pluspunt van de film dat hij niet in 3D was. Ik ben gewoon niet dol op 3D en vind niet dat het iets toevoegt dus ik was blij dat hij lekker normaal is.


The Hobbit and the Desolation of Smaug
Nog z’n film waar ik onwijs nieuwsgierig naar was. Hij viel voor mij ook niet tegen en het waren twee vermakelijke uren in de bioscoopzaal. Deze keer helaas wel met 3D bril, maar vooruit. Het is de Hobbit, ik vergeef het hem. Deel twee was vooral een verhaal deel en toegewerkt naar het grote gevecht in deel drie. Ik heb erg genoten en ben ook erg benieuwd naar wat er gebeurd in deel drie en hoe ze dan overgaan naar het verhaal van de Lord of the Rings. Dat gaan we dit jaar zien 🙂


Homefront

Een film die ik zelf niet uitgezocht zou hebben, maar bewaard zou hebben voor een avond op de bank met het vriendje. Ik heb deze film gezien tijdens een Sneak Peek avondje in Groningen en dat is het leuke van verrassing films. De ene keer zien we een damesfilm zoals About Time waar ik heel blij mee was en de tweede keer zagen we Jason Statham een drugsbende vermoorden in Homefront. Het was best een leuke film en Vriendlief vond hem geweldig, maar zoveel gevechten hoef ik nu ook weer niet te zien. Een echte mannenfilm dus en voor dames die van vechten en Jason Statham houden.


About Time
Dit was mijn eerste sneak peek film en hij was erg leuk! Het leuke aan deze film is dat het door de ogen van de jongeman gefilmd wordt en dat vind ik altijd erg leuk. Hij is romantisch en er zit goede humor in. Het is leuk dat hij sommige dingen over kan doen totdat ze helemaal fantastisch zijn, maar helaas ook aan sommige dingen consequenties zitten. Het is een fijne film, hij duurt alleen wel een beetje te lang en het einde is nogal dramatisch.

Ik ben benieuwd welke films er in 2014 tevoorschijn komen. Ik ben in ieder geval klaar voor een nieuwe lading films!

Wat denk jij ervan?

