A little peek into my life #28

De eerste sneak peek van 2014 is een lange met al het leukst van de laatste dagen van 2013. Mijn kerstvakantie was heerlijk. Ik heb af en toe een keer gewerkt, gezellig met familie gegeten, spelletjes gedaan en vooral niet met school bezig geweest. Dat hoefde gelukkig niet, want met de laatste drie praktijkweken in zicht hoef ik helemaal nog geen theorie te leren. Daar worden we heel erg blij van!

2013-12-17 17.33.34

Mijn eerste oliebol in December 2013 🙂 Hij was lekker, maar die van mijn werk zijn toch nog steeds de allerlekkerst.

Eind december was het begin van Serious Request en omdat het in Leeuwarden was kon ik daar natuurlijk niet omheen. Het was onwijs gezellig en druk in de stad en het gaf een hele fijne sfeer.

SAMSUNGSAMSUNGSAMSUNG

Serious Request volgen via de I-pad. Via internetverbinding kon je veel beter zien wat er in het huis gebeurde. Het geluid op het plein was niet al te best en er stonden altijd zóveel mensen om het huis dat je gewoon niets zag.
 SAMSUNG SAMSUNG

En ik was natuurlijk ook op het eindfeest. Wat een GAAF feest was dat. Vanaf zeven uur was het droog en helemaal niet koud. De muziek was superfijn en de aardbeving die we aan het einde tot stand hebben gebracht was een heel bijzonder gevoel. Geweldig einde voor SR13.

SAMSUNG

Na het eindfeest was het eerste kerstdag en had ik samen met Vriendje een kerstbrunch in Leeuwarden. De broodjes waren een beetje keihard geworden in de oven, maar dat mocht de pret niet drukken. We hebben lekker gegeten en daarna gingen we op weg naar mijn Pake en Beppe.

2013-12-25 16.05.30

Met mijn zusjes bij mijn Pake en Beppe op visite op eerste kerstdag. Daarna hebben we lekker gegeten bij mij thuis. Tweede kerstdag bestond uit gourmetten bij het vriendje.

SAMSUNG

Familie kwam gourmetten en daarna gingen we lekker ouderwets spelletjes doen. Het spelletje op de foto is Blokus. Superleuk spel wat lekker kort is en waar je heerlijk fanatiek van wordt.
SAMSUNG

Mijn tas pakken voor een avondje weg en Poekie wilde graag mee. Is het geen dotje? SAMSUNG

29 december was het weer Landlopersdag en de leukste dag van het jaar om te werken. Ik zat buiten in een kraam warme dranken, snert en broodje rookworst te verkopen en het is altijd zo leuk met Landlopersdag. Het is druk en gezellig.

2013-12-29 11.51.53SAMSUNG

Selfie tijdens Landlopersdag met mijn landloperstrui van het museum. 31 december ging ik carbit schieten wat ik echt onwijs kicken vond! Met een lekker vuurtje erbij, was het een hele fijne dag!

SAMSUNG

De twee melkbussen. Ik had nog nooit carbit geschoten, maar dit was echt heel erg leuk!

SAMSUNGIMG-20140101-WA0003

Daarna lekker gegeten, vuurwerk kijken en naar de kroeg. Waar ik eigenlijk veel te lang was gebleven. Om half zes lag ik eindelijk op bed om er woensdags weer vroeg uit te gaan voor de Nieuwjaarsduik.

SAMSUNG SAMSUNG

Vorige jaar voelde ik me echt kiplekker, want toen lag ik om twee uur op bed en had ik geen enkele druppel alcohol in mijn systeem. Dat was dit jaar een beetje anders gelopen, maar water en een banaan doet wonderen. En een koude duik  werkt ook zeker ontnuchterend.

2014-01-01 nieuwjaarsduik in assen 2014 (138)

Daar gingen we dan voor de tweede keer. We zijn bikkels. Maar wat was het koud dit jaar. Jeetje, verschrikkelijk. Meteen wanneer je het water raakt worden je benen zo ontzettend koud. Bijna kopje onder en terwijl je terug rent naar de kant ben je naar adem aan het happen, want dat was toch wel een klap voor je longen. Je benen voel je dan niet meer, maar snel de handdoek omslaan, aankleden en we zijn weer lekker warm. Je hele lichaam is aan het tintelen en er is een heel fijn geluksgevoel 🙂

IMG-20140101-WA0013

En snel weer aangekleed en warm 🙂
SAMSUNG

Mijn memory jar van 2013 afgemaakt en ik heb een heel erg fijn jaar gehad. IMG-20140101-WA0025

Poekie die even aan het chillen is op de rug van mijn vader. Zijn favoriete persoon in huize Willems en ze kijken samen iets heel erg interessants.

SAMSUNGSAMSUNG

Praktijk is weer begonnen en één van de eerstejaars maakte dit prachtige kopje cappuccino met een hartje. Ik heb een bosje tulpen gekocht om de lente alvast in huis te halen terwijl het volgende week alweer gaat vriezen.

Dat waren mijn laatste dagen 2013 en eerste dagen 2014. Deze week ben ik begonnen met mijn derde praktijkweek. Ik sta deze week van 15.00u tot ongeveer 23.00u in de bar van school en volgende week heb ik ontbijtdienst in het restaurant van school. Nog twee en een halve week en dan is de praktijk afgelopen en daar kijk ik best naar uit. Verder heb ik vandaag een bedrijfspresentatie van Amsterdam RAI en vanavond de Progress test.

Fijne dag iedereen 🙂

2 thoughts on “A little peek into my life #28

Wat denk jij ervan?

