Toekomstdromen die niet per se hoeven uit te komen

Vroeger wilde ik schooljuf worden. Willeke en Marije waren mijn eerste leerlingen en ik was best een strenge juf voor mijn zusjes. Toen ze nog niet eens konden lezen leerde ik hun al woordjes, maar die fase duurde niet lang. Schooljuf zijn was toch best wel stom. Daarna wilde ik politie agente worden. Het liefst op het paard. Boeven vangen en schieten met een pistool leek me toen fantastisch. Zangeres worden stond natuurlijk altijd al in de lijst van mijn toekomstdromen toen ik als klein meisje voor de spiegel met Britney Spears mee stond te zingen.

In de tweede klas van de middelbare school stonden er geen wiskunde sommen in mijn wiskunde schrift. Dat schrift was veel beter bruikbaar voor het tekenen van plattegronden van huizen. Waar de deur net zo breed was als het bed en de wastafel en een kast net zo klein als een stoel. Later kwam daar ook de Sims nog bij en de binnenhuisarchitect in mij was geboren. Tot zolang het duurde en ik overging naar nog een keer zangers worden. Dat gaat alleen niet zo goed lukken als je niet verder durft te zingen dan de spiegel in je slaapkamer.

Het zijn allemaal dromen die ik had toen ik nog een klein meisje was. Geen haar op mijn hoofd die er nu nog aan denkt om schooljuf te worden, verder dan mijn eigen kamer kom ik niet met decoreren en politie agente te paard worden klinkt nog steeds heel erg stoer maar ondertussen zit ik gewoon in de schoolbanken te leren voor manager. Die toekomstdromen van toen hoeven helemaal niet meer uit te komen.

Behalve zangeres worden. Wereldberoemd op mijn eigen slaapkamer. Voor het grote publiek wat zich heeft verstopt in mijn spiegel zing ik nog een paar liedjes.

One thought on “Toekomstdromen die niet per se hoeven uit te komen

  1. Heel erg leuk geschreven :). Ik wilde vroeger zangeres, paardrijdster, kinderdokter, juf en turnster worden. Het is het allemaal niet geworden haha. Zingen doe ik ook nog wel soms, maar dan voor mn knuffels :).

    liefs,
    Femke

Wat denk jij ervan?

