Restaurant week 1? Check!

Het is zaterdagavond en ik hang op de bank. De lekkere warme Primark sokken aan, de voetjes omhoog, de pyjamabroek aan en het vest van Ealse. Mijn voeten zijn zwaar en bijna blauw van de hakken waar mijn tenen goed in worden afgekneld. Mijn uniform ruikt nog naar barbecue van afgelopen donderdag en er zit nog geen ladder in mijn panty.

De feedback voor de eerstejaars is geschreven en net wanneer ik vanavond bijna naar huis kon, kwamen er nog mensen de bar binnenlopen. Roomservice brengen en opeens een jongeman in alleen een handdoekje die de deur opendoet. Niet z’n fijne verrassing op de zaterdagavond. Het maken van koffie’s, mixdranken maken en bier tappen zijn een paar werkzaamheden. Waar ik bier tappen het leukst vind, vind ik cappuccino’s maken stom.

Ik ga zo lekker slapen. Morgen een fijne avond vrij waar mijn ouders ’s middags bij me komen eten en ik ’s avonds mijn lieve vriendje op bezoek krijg. Tussendoor is het wasdag, want maandag moet ik wel weer paraat staan in een schoon uniform en daar hoort geen barbecuegeur bij. Dan is het tijd om leidinggevende te zijn in het restaurant. Nog een week pijnlijke voeten, borden sjouwen en tafels dekken. Feedback schrijven, eerstejaars begeleiden en wijn proeven hoort allemaal bij de werkbeschrijving.

Maandag sta ik om half acht ’s morgens in het restaurant. Nog maar tien dagen leidinggevende zijn en dan is het klaar!

Wat denk jij ervan?

