Happy Challenge #1: Mijn waarden

happychallenge-omslag-met-namen

Onlangs begonnen drie blogdames met een hele leuke challenge namelijk de Happy Challenge. Het is een challenge die de dames zijn begonnen omdat ze het tijd vinden dat er wordt stil gestaan en nagedacht wordt over de dingen die we eigenlijk echt belangrijk vinden. Dat we nadenken over wat ons gelukkig maakt en niet wat anderen gelukkig maakt. Tien weken lang zullen er opdrachten verschijnen die je een beetje bewuster van het leven maken. Hartstikke leuk natuurlijk en ik doe daar gezellig aan mee.

Vandaag is het tijd voor de eerste opdracht. Kies drie waarden die het allerbelangrijkst zijn voor jou. Welke dingen vind ik het belangrijkst in mijn leven. De eerste opdracht is niet meteen de gemakkelijkste. Ik vind het toch wel erg moeilijk om maar drie waarden te mogen kiezen, maar het is gelukt.

Liefde
Ik vind liefde iets bijzonders. Je kunt zoveel als je geliefd bent of van iemand houd. Daar doe je hele bijzondere dingen mee en voor. Er zijn zoveel belangrijke dingen in het leven, maar als je niemand hebt om het mee te delen dan vind ik er persoonlijk minder waarde aan zitten. Het is zo fijn als je iets leuks of goeds gedaan heb en je dit met iemand kan delen. Of dit nu familie, vriendinnen of je relatie is dat maakt niet uit. Ik vind dat onwijs belangrijk.

Positiviteit 
Het leven gaat niet altijd zoals we dat willen, maar ik denk dat positiviteit je uit die neerwaartse spiraal kan houden en je terug in het licht zet. Elk nadeel heeft zo zijn voordeel en het glas is gewoon halfvol. Het gaat wel eens niet zoals we dat willen, maar daar kunnen we altijd wat aan doen.

Respect
Iets wat in onze maatschappij nog wel eens verdwijnt. Ik geloof heilig in het fenomeen: ‘behandel mensen zoals je zelf behandeld zou willen worden’. Ik probeer iedereen met respect te behandelen en ook hun cultuur, ideeën en waarden. We zijn niet allemaal gelijk en dat maakt het juist interessant en leuk en dat moeten we respecteren en plaats van willen veranderen.

Dat was mijn uitvoering van de challenge. Ik ben heel erg nieuwsgierig naar de volgende opdracht. Wat zijn jouw belangrijke waarden eigenlijk of doe je ook mee aan deze challenge? Laat het me weten in de comments. Dan kom ik ook even bij jou kijken.

happychallenge-love

4 thoughts on “Happy Challenge #1: Mijn waarden

  1. Mooi, positiviteit.. Die haalde mijn lijstje net niet..
    Ik heb zelf gekozen voor liefde, zorgzaamheid en onafhankelijkheid.

    Je hebt een leuke blog; ik ga je volgen.

Wat denk jij ervan?

