The Sister Tag

Misschien heb je hem wel eens voorbij zien komen. Waarschijnlijk als film versie op Youtube, maar ik ben niet z’n fan van Youtube. Wel om filmpjes op te zoeken over hoe je een ananas snijd of melk opschuimt, maar om nu mijn eigen hoofd en die van mijn zusjes daar ook op te zetten vond ik niet zo fijn. Gelukkig kunnen we met tikken op het toetsenbord ook heel veel doen dus daarom vandaag: De Sister Tag Schriftelijk 🙂

2013-12-25 16.05.30

Ik zal eerst mijn zusjes even voorstellen. Willeke en Marije, allebei 17 jaar en lieve typische pubers. Op de foto hierboven zie je Marije aan de rechterkant en Willeke aan de linkerkant. Inderdaad, we hebben alle drie een bril, hoewel Marije ook lenzen draagt. Willeke doet straks examen en Marije volgend jaar.Ze zijn allebei lief, grappig en vervelend. Maar zijn het daar geen zusjes voor.

Wie is het oudst?
Unaniem besloten: Oké, dit is natuurlijk nog al logisch. Ik ben de grote zus en Marije is twintig minuten ouder dan Willeke.

Wie doet er het langst over om klaar te maken? 
J / W: MARIJE!
M: Daar kunnen ze nogal gelijk in hebben.

Onze leukste herinnering samen? 
W: Onze vakanties samen
M: De vakantie in Londen die nog komen gaat 🙂
J: Naar de musical Wicked twee jaar geleden vond ik wel heel erg leuk!

Waar irriteer je bij de andere aan?
J: Bij Willeke moet alles netjes, recht en opgeruimd. En als het dan niet meteen wordt opgeruimd dan barst de bom. Marije kan heel erg goed zeuren en commanderen. Heel erg goed zelfs. (Marije geeft dit ook wel stiekem toe) Ze mogen wel wat vaker koken en dat rijbewijs is nog steeds niet gehaald.
M: Jildou maakt té veel rotzooi en doet alsof het haar niet uitmaakt en Willeke scheldt té vaak over kleren en rotzooi.
W: Marije trekt altijd mijn kleren aan en als Jildou thuiskomt liggen haar spullen overal en er wordt nooit wat opgeruimd.
(Zoals ik al zei, Willeke en Marije zijn erg opruimerig)

269

Hebben jullie wel eens ruzie? 
Rotzooi en kleding. Ruzie maak reden nummer 1.

Beste eigenschappen van je zussen?
J: Willeke is een echte doorzetter en Marije is erg betrouwbaar. Ze kan erg goed geheimen bewaren. Dat heeft ze niet van mij geleerd.
M: Ze zijn allebei heel erg lief
W: Het beste aan Marije is dat ze lief is en Jildou geeft hele fijne massages.

Wat denk dat je zussen gaan redden als het huis in de brand staat?
J: Willeke gaat recht voor haar schoenen of  kleding en Marije dat weet ik echt niet. Misschien haar laptop of iets dergelijks. Ik denk dat ik zelf foto’s moet redden en natuurlijk de oorbellen collectie 🙂
W: Marije redt waarschijnlijk haar laptop en Jildou foto’s. Ikzelf zou recht voor de kledingkast gaan. Alles gaat het raam uit. Redden wat er te redden valt 🙂
M:  Willeke redt waarschijnlijk haar kleding, Jildou  slaapt waarschijnlijk door de brand heen. Ikzelf zou mijn deken en Poekie meenemen.
(Dit is natuurlijk wel allemaal nadat de familie veilig buiten staat)

Beschrijf je zussen in één woord
Marije vind ons allebei erg lief. Willeke beschrijft Marije als stil en ik ben ook lief. Ikzelf zou Willeke toch omschrijven als gezellig en Marije is humoristisch.

willeke en marije 080

Hebben jullie iets dat matched? 
J: We hebben dezelfde wipneus en blauwe ogen.
M: Onze liefde voor series en eten ♥
W: Slechte ogen. We zijn alle drie hippe brildragers.

Wat zijn de favoriete series?
J: Willeke en Marije zijn gek van The Carrie Diaries en Pretty Little Liars. Marije heeft nog diepe gevoelens voor Teen Wolf .
M: Jildou heeft Suits, TVD en Supernatural. Willeke Sub nog wat en Pretty Little Liars.
W: White Collar en Gilmore Girls zijn Jildou haar favoriete series en Marije met Baby Daddy en PLL.
(Wat zijn we ook een serie kijkers zeg) 

Hebben jullie koosnaampjes voor elkaar?
Unaniem besloten: NEE!

Gaan jullie veel met elkaar om?
J: Nu ik natuurlijk in Leeuwarden woon zie ik ze nog in het weekend en dat wordt steeds een beetje minder. Daarom gaan we gezellig met zijn drieën op vakantie naar Londen straks 🙂
M: Te veel met Willeke en te weinig met Jildou
W: Ja, ik vind van wel.

Wat kan de één wat de ander niet kan? 
J: Ik kan niet met mijn tong krullen of hoe ik het ook met woorden moet uitleggen. Willeke en Marije kunnen een V/U maken en ik kan dat niet en dat vind ik heel erg jammer. Ik ben de enige die dat niet kan. Heel frustrerend.

319029_387808707964152_1161848746_n

Dit was de schriftelijke versie van de Sister Tag. Ik heb sommige vragen niet gebruikt, want anders werd het wel heel erg lang. Tekst is natuurlijk een stuk anders dan een Youtube filmpje. Conclusie van de tag: eigenlijk kennen wij elkaar best wel goed. De antwoorden zijn bijna allemaal hetzelfde dus dat vind ik dan stiekem wel weer erg leuk. Wat denken jullie. Lijken we echt veel op elkaar?

Als je de tag over wil nemen kan dat natuurlijk altijd! Is hartstikke leuk!

Wat denk jij ervan?

