De aanmeldingsprocedure

Gisteren heb ik de aanmelding de elektronische deur uit gedaan. Net een week voor de deadline en met een motivatiebrief waar ik een hele middag over gedaan heb is het gelukt en heb ik mijn aanmelding voor de uitwisseling per mail verstuurd. Eindelijk!

Maar waar gaat de reis nu naar toe? Vorige week deelde ik jullie dat ik er nog niet helemaal uit was. Ik als eeuwige twijfelkont moest een keuze maken tussen Birmingham of Australië. Na een gesprek met mijn studiecoach en mijzelf  heb ik de keuze gemaakt. Het gesprek met mijzelf had toch de doorslag, praten met jezelf kan heel verlichtend zijn. Ik ken mezelf en ik heb, hoe graag ik het niet zou willen, last van heimwee. Het is een gevoel. Je kunt er weinig aan doen of tegen doen en daar moet ik dan maar gewoon door één deur mee gaan. Met die reden in het achterhoofd ben ik toch voor Birmingham gegaan. Het is dichterbij, goedkoper en mijn zusjes, ouders, vrienden en vriendinnen kunnen zo met EasyJet in drie uurtjes bij mij op de stoep staan of ik bij hun. Hartstikke gezellig 🙂 Dat reisje maak je niet zomaar naar Lismore.

Nu blijft Australië natuurlijk altijd wel in het achterhoofd zitten en misschien ga ik er wel nooit heen op vakantie, maar ik voel me prettiger bij deze keuze. In Australië wil je surfen, zwemmen en rond het kampvuur marshmallows roosteren en gitaar spelen. Daar wil je niet met school bezig.

Nu maar hopen dat alles goed komt. Ik wandel in ieder geval nu door de straten van Antwerpen te genieten van de Belgische chocolade, sneeuwvrije paden en de gezelschap van mijn vriendje.

One thought on “De aanmeldingsprocedure

  1. Wat een luxe-keuzes! :O

    Australie – zo mijn droomland n Engeland – altijd goed!

    Knap dat je er toch uit bent gekomen, en denk maar zo: Australie is inderdaad veel leuker ZONDER school!

Wat denk jij ervan?

